Honda VTX 1800

VTH1800_1

Variklis

2 cilindrų, V- tipo, keturtaktis, 6 vožtuvų,
skysčiu aušinamas, SOHC

Cilindras ir stūmoklis

101 X 112 mm

Darbinis tūris

1795 cm3

Kompresija

9 : 1

Kuro padavimas

elektroninis įpurškimas su automatine oro sklende

Maksimali galia

71 kW (107 AG), esant 5000 aps/min

Maksimalus sukimo momentas

156 Nm, esant 3000 aps/min

Degimas

elektroninis, dvi žvakės cilindrui

Starteris

elektrinis

Greičių dėžė

5 bėgių

Perdavimas

kardaninis velenas

Išmieros

2455 X 930 X 1125 mm

Ratų bazė

1715 mm

Sėdynės aukštis

693 mm

Prošvaistė

130 mm

Kuro bako talpa

17 l (su 3 l rezervu) ir signaline lempute

Priekinis ratlankis

18 x MT 3.50 aliuminio lydinio

Galinis ratlankis

16 x MT 5.00 aliuminio lydinio

Padangos

priekinė 130/70 – R18

galinė 180/70 – R16

Stabdžiai

priekiniai – hidrauliniai, 296 mm 2 diskai

galiniai – hidrauliniai, 316 mm vienas diskas

Svoris

320 kg

Max. leistinas svoris

538 kg

Kaina

in LT – 45 500 Lt

in DE – 16 190 €

kitur – 15 400 $

VTH1800_2

VTH1800_3

Amerikietiško stiliaus motociklas debiutavo 2000 metų rugsėjį kaip 2002 metų modelis. Žemas ištemptas siluetas, trumpas vairas, lieti ratlankiai ir priekinė perversto tipo šakė – visa tai sudaro raumeningo motociklo įvaizdį.

107 arklio galios amerikietiško stiliaus motociklui. Ar tai daug? Pakankamai! Didesnį įspūdį man padarė 163 Nm esant 3000 aps/min: pakako staigiau pajudėti iš vietos, kaip tie Niuton – metrai galinės padangos pagalba nupiešė ant asfalto ilgą ir juodą tiesę. VTX 1800 įsibėgėjimas iki 100 km/h labai intensyvus ir trunka tik 3,8 s. Tai žinoma nėra stebuklas – Honda Valkyrie tereikia 3,5 s, bet ir tai neblogai.

Įsitaisius prie vairo maloniai nustebina jo plotis. Vienas pažystamas pasakė – sėdėdamas už vairo jautiesi tartum apkabinęs šimtametį ąžuolą. Tai tikrai apie VTX. Didžiulė motociklo bazė stabilizuoja jį staigiai įsibėgėjant. Taigi, droždamas brangios padangos milimetrus, išsiruošiau pratestuoti praktiškai naują motociklą. Iškart išbandžiau maksimalų greitį. Niekada taip greit nevažiavau su čiopu! 210 km/h – leki ir atrodo, kad tave nuplėš nuo vairo, o kojas nupūs nuo plačių platforminių pakojų, kurie patogiai įtaisyti įprastoje „amerikiečiams” vietoje. Verta užsiminti ir apie stabilumą važiuojant tiese linija – ne su kiekvienu baiku taip.

Iš gerosios ir blogosios pusės: jei greitis 120 km/h – persirikiuoti iš vienos eismo juostos į kitą – rimta problema (ko nepasakysi važiuojant lėčiau ar miesto sąlygom). Išklausęs autoritetingų baikerių, pratestavusių VTX, nuomonės ir manančių, kad motociklas tipiškai stabilus kaip solidus kruizeris, nesutikau su jais. Tokiu nemanevringu aparatu dar nebuvau važiavęs. Tai paaiškėjo labai nemalonioje situacijoje kelyje: kažkoks lochas (atsainus, neatsakingas vairuotojas) išlindo tiesiai prieš mane, matyt visiškai pamiršęs apie veidrodėlius (aš visuomet važiuoju įjungęs šviesas). Aš spėjau išvengti susidūrimo, bet atsidūriau labai arti pavojingos, kritinės ribos, žinomos daugeliui baikerių. Pirmą kart gyvenime pabūgau, kad nesugebėsiu pakeisti judėjimo trajektoriją taip greit kaip kad norėtųsi. Nei Royal Star’as, nei Drifter’is – tikri tiesiųjų monstrai – nebuvo tokie inertiški.

Stiprioji tokio stabilumo pusė išsakyta stiliaus kanonais. Bet čiopas turi būti ne tik stabilus, bet ir nesudėtingai valdomas. VTX pasirodė visu gražumu: jis demokratiškas kaip mopedas. Net jei pergazavimo pasėkoje galinis ratas ims jus vytis, atleiskite „gazą” – didžiulė motociklo bazė užtikrins motociklo inerciją ir jis akimirksniu sugrįš į savo stabilią padėtį. Neteko patirti jokių kitų nemalonių staigmenų – net važiuojant stiprios liūties metu VTX neišreiškė noro atsikratyti manimi, net ir neatsargiai elgiantis su „gazu”.

„Gurkštelk alaus, tu juk ant čiopo!” – pasiūlė man pažystamas baikeris po pažinties su VTX. Pasiūlymas žinoma gundantis, bet leiskite su juo nesutikti – toks greitas ir veržlus baikas reikalauja dėmesingo elgesio ir gali neatleisti jums lengvabūdiškumo!

VTH1800_4

VTH1800_5

Didžiulis variklis dirba nuostabiai – jūs nepatikėsite, bet jo vibracija žymiai mažesnė nei kitų V – tipo „dvejukių”, kurias teko bandyti. Labai panašu į Yamaha XVZ 1300 Royal Star V4 variklio darbą. Ir variklio charakteristikos gan panašios su Yamaha. Išskirtinis jo bruožas – tai sukimo momentas. Susidaro įspūdis, kad įsibėgėjimo intensyvumas labai mažai priklauso nuo variklio apsisukimų. Kyla asociacijos su brangiu automobiliu, turinčiu didelės kubatūros ne itin forsuotą variklį. Apgailestauju, kad neteko išbandyti Harley – Davidson V-rod, bet palyginus su kitų kruizerių varikliais Hondos variklis žymiai geresnis. Jis nustato V2 varikliams naujus standartus. Bėgiai nečioperiškai trumpi ir tai malonu – leidžia pasiekti maksimalų intensyvumą įsibėgėjimo metu. Pačių bėgių perjungimo nė nepastebi – 5 pavarų greičių dėžė dirba puikiai.

Kita vertus, variklio galia – ne begalinė ir pasiekus 160 km/h greitį motociklas tampa „susimąstęs”. Ko norėti – juk toks greitis daugumai serijinių kruizerių yra riba. Belieka tik įsivaizduoti, kokiu patogiu taps VTX 1800, atitinkamai parengus jį kelionėms – pritaisius aukštą priekinį stiklą ir kojų uždangas nuo vėjo.

Stabdžiai tikrai verti pagyrimo. Puiki kombinuota sistema tinkanti tokiam solidžiam baikui – paspaudus galinių stabdžių pedalą stabdo galinis ir vienas iš priekinių diskų. Pedalo eiga nėra labai lengva, todėl ir galimybė blokuoti stabdžius praktiškai neįmanoma: bandžiau tai padaryti ant sauso asfalto – nepavyko.

Va ko jam trūksta, tai tachometro. Motociklo klasė aukšta ir variklio charakteristikos neįprastos – informacija apie apsukas tikrai nepakenks. Tiuningo meistrai sureagavo žaibiškai – 170 $ ir jūsų baike puikiai prie jo dizaino derąs ciferblatas.

VTH1800_6

VTH1800_7

Gerą motociklą sukūrė Honda. Kad ir kiek skeptiškai žiūriu į „amerikietišką stilių”, turiu pripažinti, kad VTX 1800 – unikalus motociklas.

Čioperis, kruizeris ar tiuninguotas… . VTX gali tapti kuom tik norit – jis prisiderina prie baikerio važiavimo stiliaus. Vieno rankose jis bus ramus ir paklusnus, kito – staigus ir kaprizingas, bet visose išliks pasiruošęs įvykdyti menkiausią baikerio norą, jei tik šis neužsimanys važiuodamas dideliu greičiu staiga nukrypti nuo judėjimo tiesiąja.

Straipsnį paruošė Sennis

Šaltiniai:
www.honda.com
www.honda.de
www.kingofthecruisers.com
www.aoyama.ru