Kelionė į Krymą 2004

Na shtai, parvazhiavau…
Jeigu apie kelione kalbeti statistishkai, tai galima pasakyti, kad:
1. Keliones trukme – 11 paru;
2. Viso nuvazhiuota – 4060 km;
3. Daugiausia per diena nuvazhiuota – 630 km (iskaitant sienos kirtima ir su tuo susijusias nesamones);
4. Dienu skaichius, kai nevazhiuota – 0;
5. Vidutine nakvynes kaina – 45 Lt;
6. Vidutinishkai miegota – 5 h.;
7. Baudoms sumoketa – 300 Lt….

Tai, kas patirta keliones metu, perteikti sudetinga, bet pameginsiu trumpai nupasakoti.
Ish Vilniaus ishvazhiavome geguzhes 22 d., sheshtadieni ir numynem iki Minsko. Apsistojome kazhkokiame neva tai sportininku komplekse, kur aplink vien stadionai, sporto aikshteles, visi vaikshto su treningais, bet tai netrukdo zhmonems gyventi pilnaverti gyvenima: gerti, rukyti ir t.t. Mocus pastateme kazhkokiame gretimame kaime, mediniame peršviečiamame garazhe, kuriame buvo irengta signalizacija (!). Kai mes pasiteiravome sheimininku, ar chia ju nepavogs, mums buvo paaishkinta, kad nebent jie patys. Visa kita – kontroliuojama. Supratom. Kita diena pasiekeme UA siena. Ten ishkart supratome, kad verslo reikalai shioje shalyje yra gan aukshtame lygyje. Pasienietis nieko neklauses uzh mus uzhpilde kazhkokius niekam nereikalingus lapelius ir pareishke, kad uzh shi darba ish musu priguli po 5 zhalius. Mums pareishkus nora juos uzhpildyti patiems ish naujo, buvo paaishkinta, kad jau velu. Be to, tuomet kiltu “keblumu” kertant siena, o antravertus tai mums tikrai nera dideli pinigai (juk mes jau Europoje, todel piniguose maudomes). Siena pereita ir mes jau Ukrainoje! Dzhiaugsmo nuotaikas kiek pritemde kelios sumoketos baudos uzh greiti vazhiuojant iki Kijevo. Sustabdzhius sumos buvo yvardijamos tokios, kurios net mums skambejo ispudingai, tachiau nedaug laiko reikejo, kad suprastume, jog jas reikia dalinti mazhiausiai ish 7 ir tai pilnai tenkina abieju shaliu nuostatas del keliu eismo taisykliu traktavimo. Kijevas. Grazhus miestas. Diena – paminklai ir shventoves, nakti – pilnos pakeles “petelishkiu”. Antros dienos ryte, palikes savo moto porai minuchiu, gryzhes radau rashteli ant bako “Call. Nr. <...>. SBMC”. Paskambinau. Tai pasirode tie patys zhmones, i kuriu puslapi buvau idejes zhinute, kad pro juos vazhiuosiu ir grazhu butu susitikti. Susitikom. Nuo shios minutes para buvome prizhiurimi kaip kudikiai. Nebuvo leista sumoketi nei vieno pinigo, pasirupinta moto saugumu ir t.t. O “gido” stilius pakerejo. Nesugebesiu atkartoti viso miesto izhimybiu pristatymo, bet pasakojama buvo mazhdaug taip: “Chia pravazhiuojame kazhkokia boba (paminkla), ka ji padare – nezhinau, deshineje ant arklio irgi kazhkoks karininkas, ka jis veikia – neaishku, bet shviesia jam ateiti…” ir pan. Tachiau bendrai priimti buvome labai puikiai. Tikri shaunuoliai SBMC! 25 geguzhes miname toliau i pietus. Shitoj vietoj turechiau pastebeti, kad kelias buvo remontuojamas (pakankamai ilga atkarpa), o su oru…. na jie juk permainingi kaip moterysJ. Pradzhioj furos apdrabste purvais, o ant virshaus padave geros liuties. Juzhnoukrainska pasiekeme juokdamiesi ish to, kad taip dar nesame atrode. Puikus motelis uzh prieinama kaina. Uzhtrukti neteko, nes kita diena reikia jau ishvysti pietine Krymo pakrante. Tachiau vazhiuojant stepemis atsitiko tai, kas nebuvo planuota: nuleido rata. Sustojom. Apsidairem. Per 10 km aplink gyvenviechiu nesimato. Ka daryti? Nuejau pashikt ir dar pamechiau mobilu. Grazhu pasidare ir gera. Pasiunchiau velniop visa pasauli. Atsipeikejau. Suradau mobilu. Gintaras (vazhiavome dviese) nuleke iki netoliese budejusiu milicininku paklausti, kur chia archiausiai galima rata susitvarkyti,. Anie priesh atsakydami, pasieme eilinius 20 tugriku, shi karta uzh netinkama CO. Bet krypti parode. Susiradome auksarankius xoxolus, kurie per pora valandu “s pomoschju topora i kakoito materi” sutvarke rata, tad vakare mums vis delto pavyko nusigrusti iki pietines Krymo pakrantes. Dvi paros Kryme, zhinoma, mazhoka, tachiau shi bei ta spejome pamatyti. Keliai ten labai smagus ir geri. Tik viena detale: jie slidus sausi, o jeigu bent kiek dregni, stabdzhius tenka pamirshti. Apleke kazhkokia dali Krymo, pasiekiame Odesa su visom jos Derebasovskom, Arkadijais ir kitom izhimybem. Kazhkokiu lankytinu vietu miestas turi nuotrupas, bet odesietishka dvasia jauchiasi gan ryshkai… Odesoje apsizhvalgome, kad galiniai motociklu kalioshai jau nezhada buti ilgai ishtikimi savo sheimininkams, tad tenka koreguoti marshruta ir ji trumpinti. Todel kitos dienos pavakare vel pasukame link Kijevo. Kur nakvoti, minchiu – 0. Aplink vien stepes, o jeigu priekyje pasimato medis, tai uzh jo kaip taisykle stovi mentas. Palapines pastatyti nera kur, nes peizazhas aplink matose per kelis kilometrus. Augmenija iki keliu, pasislepus gamtinius reikalus atlikti praktishkai be shansu. Bandom klausti vietiniu, kur apsistoti imanoma, tachiau ju shnekos neperprantam. Niekuomet nemaniau, jog pas mane taip prastai su slavu kalbom. Shiaip taip, saulei susilyginus su horizontu, privazhiuojame kazhkoki moteli, kur sausa, shvaru, saugu ir netgi yra karshtas vanduo!!! kelios stopkes horilkos, vakariene, dar kelios valandos miego, 300 km, ir mes vel Kijeve. Miestas jau zhinomas, todel ilgai netrunkame susirasti nakvyne, o del motociklu galvos sau nekvarshiname, nes zhinome, kur juos galima palikti nakchiai. Tachiau pasirodo ne viskas taip jau paprasta. Saugomoje aikshteleje juos kategorishkai atsisako priimti sargas. Mes bandome paaishkinti, kad tie motociklai net vietos neuzhims, o be to ir pamokesime, kiek reikia. Atsakymas tvirtas: Ne! Motyvacija paprasta: “Jeigu jus prashytumete pasaugoti motociklus – jokiu problemu, bet, vaikinai, uzh shituos malunsparnius ash tikrai nenoriu atsakyti.” Vargshai. Jie tokiu pasirodo nera mate. Zhiuri i varikli ir isitikine tarp saves diskutuoja apie tai, kad jame (moto) sheshi cilindrai. Bet tai detales. Tenka susirasti kita aikshtele ir eiti pailseti…. Toliau viskas vyko be jokios “druskos”. Kijevas-Minskas-Vilnius, ir mes namie.
Shiaip ish keliones liko begale ispudzhiu, buvo susipazhinta su daug zhmoniu, kurie visi buvo gana malonus ir paslaugus, ishskyrus tuos nelemtus milicininkus, kurie tave stabdydami jau zhino, kad tikrai gaus bapkiu, nors keldami lazdele dar nenutuokia, uzh ka… Apie keliu kokybe galechiau pasalyti tiek: jei LT kelius vertintume 10 balu, tai BY duochiau 8, o UA – 3. Ten tik apie didmieschius ir Kryme keliai pakankamai geri, o periferijoje vietomis, kaip patys xoxolai sako, “Dorogi netu, est’ napravlenie”. Kelio zhenklai irgi nemazhai kur sustatyti bilekaip. Gyvenvietes pradzhios zhenklas yra, pabaigos – nera, jeigu kilometru likutis iki miesto 186, tai pravazhiavus dar 15, pasirodo, kad liko “tik” 188. Tokiu pokshtu buta pakankamai daug. Jauchiamas ir rodykliu stygius, tad mes net su zhemelapiu pramovem reikiama posuki. Tachiau nezhiurint i visus nesklandumus, progai pasitaikius, mielai dar karta sutverchiau ka nors panashaus…