Kodėl reikia turėti motociklą?

Trumpa įžanga. Pasaulyje tiek daug gero parašyta apie automobilius, lėktuvus, galų gale dviračius. Jaunimas veržiasi į auto institutus ir skraidymo mokyklas. Gyventojai svajoja apie mašinas… Tačiau kažkodėl mes taip mažai girdime apie dar vieną žmonijos išradimą – apie motociklą. Jis atsirado anksčiau nei automobilis ir dabar gyvuoja nė kiek ne prasčiau. O mes visiškai nieko nežinom apie jį. Mes nematom motociklų gatvėse, jų neturi mūsų draugai, jų nereklamuoja per televiziją. Susidaro toks įspūdis kad jų išvis nėra. Jų išties mažai. Žmonės jų neperka, jie jiems nereikalingi… Rašydamas šį straipsnį aš noriu paaiškinti kad motociklas taip pat turi teisę egzistuoti. Aš nekviečiu visus persėsti ant dviejų ratų, tiesiog noriu jums priminti kad egzistuoja ir dviratis transportas. Jei jūs turite motociklą, šis straipsnis ne jums.
Jūs patys parašysite taip pat, o gal ir geriau. Šis straipsnis tiems, kas nevažinėjo motociklu ar važinėjo jaunystėje, dešimt-dvidešimt metų atgal. Pamirškite viską ką žinote apie išvystyto socializmo mopedus ir voschodus, progresas nužingsniavo toli į priekį. Deja, mano kalba nėra graži, mokykloje iš gimtosios kalbos pastoviai turėjau dvejetą. Bet kadangi niekas nenori apie tai rašyti, ten tai daryti man pačiam.

Kodėl būtinai reikia turėti motociklą?

O iš tikro, kodėl? Atrodytų motociklas ne toks naudingas daiktas kaip kad skalbimo mašina, ir šaldytuvas aiškiai naudingesnis. Unitazas tikrai reikalingesnis. O butas tiesiog būtinas. Apsidairykit aplink – pavyzdžiui, kramtoma guma, ją reklamuoja per televiziją, ir visi draugiškai ją perka. O motociklų mūsų miesto gatvėse (Piteris, 1999) – jų ir diena su žvake nerasi. Reiškia, tas, motociklas, kaip ir nereikalingas, o jei ir reikalingas, tai tikrai ne daugumai gyventojų. O jei ko nors nereikia daugumai, tai matyt išvis nereikia, o gal ir kenksminga ar net labai kenksminga. Ir gal, jei tai patinka tik vienetams, tai išvis yra nukrypimas, iškrypimas ar net liga… Žodžiu į psichuškę juos visus .

Jei jūs su tuo sutinkate geriau toliau neskaitykit. Gali atsitikti taip kad visi jūsų stereotipai ir įsitikinimai sugrius kaip kortų namelis. Ir jūs pamiršite televizorių, šaldytuvą, skalbimo mašiną. Ir galbūt juos net parduosite, ir butą galbūt parduosite ir nusipirksite tik vieną daiktą: motociklą, Motociklą iš didžiosios raidės. Jums jis taps vieninteliu ir pačiu brangiausiu kas yra jūsų gyvenime. Viskas suksis tik apie jį. Pinigus jūs uždirbsite tik jam, visą laisvalaikį leisite tik su juo, svajosite tik apie jį… Naujieji metai jums prasidės pavasarį, ir jūs nebūsite panašus į tą žuvį, kuri ieško kur giliau, ar tą žmogų, kuris ieško kur geriau, jūs lauksite tik vieno – KADA GI GALŲ GALE IŠTIRPS TAS DEBILIŠKAS SNIEGAS!

Dar kartą prašau: pagalvokite ar verta skaityti toliau? Juk kaip gerai būti tikram kad 600’asis mersedesas – tai labai kieta, kad jis galingiausias ir greičiausias. Kad Ferarri įsibėgėja labai, na labai greitai. Kad ten kur pravažiuos džipas, nepravažiuos niekas. Kad 100 tai greitai, nuo vieno šviesoforo prie kito daugiau ir neįsibėgėsi. Ir kad greičiau nei 200 per miestą gali judėti tik sraigtasparnis. Kad pasivažinėti su gera mašina tai labai įdomu. Kad jei lengvoji mašina turi 200 arklių, tai yra labai galingas aparatas. Kad per Piterį piko metu metro važiuoti yra greičiau nei paviršiumi. Žodžiu jei jūs norite visu tuo tikėti toliau, greitai pereikite į kitą svetainę. Pavyzdžiui į BMW svetainę, jie ten sukūrė naują M5, iki 100 per 5,3 sekundės, ir kas juokingiausia, jie dar tuo ir didžiuojasi . Jei mano motociklas taip įsibėgėtų, aš gėdyčiaus apie tai kalbėti . Aš, žinoma, suprantu kad vaikystėje visi šlapinosi į kelnes, bet kam apie tai kalbėti viešai, 5,3 sekundės – gėda kokia .

Žodžiu, aš pabandysiu jums paaiškinti, kad tikrą greitį galimą perjungti tik koją. O tikrą galią galima pajausti tik dešine ranka. (Poručikams: aš kalbu ne apie masturbaciją ).

Žmogus visada siekė būti greitesniu, aukštesniu, stipresniu. Atkreipkite dėmesį, pavyzdžiui, į sporto šakas – tokių kaip bėgimas yra daugiau nei tokių kaip šachmatai . Mes nesvarstysim tai gerai ar blogai. Paprasčiausiai pripažinsim, kad tokia žmogaus prigimtis. Žmogus visada veržiasi link greičio, laisvės, erdvės užkariavimo… Kažkada jis tai darė arkliais. Po to tie, kurie labiau mėgsta šachmatus, sukūrė naujas judėjimo priemones. Vieni mechanizmai buvo labiau pavykę, kiti mažiau. Bet vienareikšmiškai, pagal patiriamą malonumą, visų transporto priemonių viršūnėje yra motociklas! Jis ir tik jis, gali duoti su niekuo nesulyginamą malonumą ir pasitenkinimą! (Poručikams: aš po motociklo miegoti su moterimis nenustojau, tai taip pat man patinka ). Galbūt tik kosminis laivas stovi kiek šone tos piramidės . Bet aš juo neskraidžiau, taip kad spręsti negaliu. Jūs, tikriausiai, taip pat neskraidėt, ir abejotina ar skrisite šiame gyvenime, todėl šatlo sukeliamo malonumo šiame straipsnyje nesvarstysim .

Tai buvo emocijos, o dabar pakalbėsime argumentuotai, su skaičiais. Pažiūrėkim į automobilius, jų technines charakteristikas. Paimkim įsibėgėjimą iki 100. Žiguliai – 16 sekundžių, gera vakarietiška mašina – 10. Tai kas telpa į 10 sekundžių, laikoma jau tikrai greita mašina ir ja galima girtis draugams. Legendinis 600’asis mersedesas – 6 sekundės, BMW M3 ir BMW 850 – 5,5 sekundės. Atkreipkite dėmesį – šie automobiliai kainuoja šimtus tūkstančių žalių. Ir, pridėję ranką prie širdies, pasakykite ar daug kas iš jūsų juos turi? Patys kiečiausi Ferrari – 4,2 sekundės. Mano žiniomis, patys kiečiausi pasaulyje, išskyrus F1 bolidus, isibėgėja tik kiek greičiau nei per 4 sekundes – tai koks nors Maclaren F1. Kainuoja jis beje jau milijoną L. Jūs tikite kad kada nors gyvenime važiuosite tokiu automobiliu? Ar tikrai? Man asmeniškai neužtenka proto kad tiek uždirbti . Net jei jūs vaikystėje daugiau domėjotės šachmatais, o ne boksu, ir dabar galite sau leisti tokį pirkinį, kur jūs su juo važinėsite? Klirensui esant lygiam keliems centimetrams jūs davažiuosite iki artimiausios duobės. Eime toliau, paimkime maksimalų greitį. Atmeskime Ferrari ir Lamborghini, mes juk kalbam apie paprastą žmogų. Tie patys 600’ieji ar 750’os nedatraukia iki 300, dauguma turi ribotuvą ties 250, beje ir kad įsibėgėti iki tų 260 jiems reikia ilgai ilgai važiuoti. Gerai, tebūnie 250. Jūs manote kad tai greitis? Lėktuvas skrenda greitai, 900 kilometrų per valandą, ir ką? Ar stipriai jūs jaučiate greitį sėdėdami jame? Aš, pavyzdžiui, lėktuve nieko nejaučiu, aš jame paprastai degtinę geriu. Ir mašinoje 250 ne greitis. Va motociklu 250 tai greitis! Tai malonumas! Tu skrodi orą kaip tirštą tepalą, asfaltas virsta nerealiu paviršiumi, daiktai aplink pralekia su tokiu greičiu, kad atrodo jog papuolei į kitą pasaulį. Aš per 30 savo gyvenimo metų net negalėjau pagalvoti kad apšvietimo stulpai gali taip greitai mirgėti. Galva pradeda drebėti kaip F1 piloto. Aplinkinio pasaulio spalvos pasikeičia, prasideda tarsi LSD multikas . Aš nukrypau nuo temos, grįžtam prie charakteristikų. Pavyzdžiui, kieti džipai. Purve net Niva daro visus čerokius ir fronteras… Apie koki pravažumą galima kalbėti klirensui esant 30 centimetrų ir bazei keletas metrų? Na, o apie džipų įsibėgėjimą ir maksimalų greitį net nekalbama .

Ir išvis, automobilis visų pirma utilitarinis daiktas. Bet koks automobilis yra nerangus, pas jį dviem ratais per daug . Ir nereikia man pasakoti, kad motociklu į darbą nenuvažiuosi, aš kasdien važinėju. Diskutuoti šia tema galima ilgai. Aš, pavyzdžiui, esu tikras, kad šiuolaikinis automobilis yra auka gobšumo, ekonomiškumo, ekologiškumo, pseudosaugumo ir nesikeičiančių namų šeimininkių troškimų . Įdomu, ar po tokių pasisakymų manęs nesušaudys automobilių gamintojai? Motociklas visai kas kita, jis sukurtas dėl kitų priežasčių! Tai visų pirma daiktas skirtas malonumui, atsipalaidavimui! Jis visada yra techninio progreso viršūnėje, jis visada yra pats pats. Gal nebent ne pats ekonomiškiausias.

Pasaulyje, pavyzdžiui, nėra Ferrari su džipo pakaba. Nėra lengvosios su sraigtasparnio varikliu. Nėra sunkvežimio su hečbeko kėbulu. Kam reikalingi tokie automobiliai, jie bus neekonomiški ir net pavojingi. Nors technologijos leidžia daug ką. Prisiminkite turbo eros F1. Iš trijų litrų motoro daugiau nei tūkstantis arklių… Ir apsukos siekia 20.000. Būtų įdomu jei Žiguliuose būtų rankenėlė, reguliuojanti turbinos slėgį. Pasukai į kairę – 70 arklių, pasukai į dešinę – 700 J Tai būtų įdomi mašina… Bet, deja, kas dėtųsi tada gatvėse, jei kiekvienas nemokša gautu 700 arklių. Ir kiek būtų priekaištų dėl garantijos iš supykusių namų šeimininkių – aš skubėjau pas draugę, pasukau truputį ir motoresurso užteko tik 20čiai minučių, pakeiskit man motorą. Vat ir nėra tokių mašinų.

O motociklai yra. Yra visokie. Norite sportbaiko – prašom. Nepatinka spoileriai ir Z raidės sėdėsena – imkite klasiką, su tokiu pat motoru. Tiesa, prie 200 jus paprasčiausiai nupūs, bet jūs juk patys to norėjot. Norite enduro – prašom, bet kokį džipą lengvai padarysite, jei įklimpsite nulipsite ir ištrauksite rankomis. Norite enduro su superbaiko motoru – prašom, ir purve visus aplenksite, ir magistralėje 220 išspausite. Norite sportbaiko su enduro motoru – prašom, prie žemų visus padarysite. Norite kad motoras trauktų 18000 apsukų – į sveikatą, sukite kiek telpa. Norite kad būtu kaip automobilio – ne problema, prie žemų trauks kaip dyzelis. Norite vienaeilio ketvirtuko, opozitinio šeštuko, L pavidalo dvejetuko, V pavidalo ketvertuko, V-tvino ar tiesiog vieno cilindro – viskas yra! Norite iki 50 kubikų – važinėkit be teisių. Norite pusantro litro – jokių problemų. Norite vieno 800 kubų cilindro – yra. Norite 8 cilindrų – taip pat yra. Dvitakčiai, keturtakčiai, čoperiai, krosiniai, turistiniai, su grandine, kardanu, priekaba, įpurškimu, turbina, rotoriniai – viskas yra! Pažiūrėkite kaip motociklai techniškai ištobulinti. Iš litro 150 arklių, būtinai po karbiuratorių ant kiekvieno cilindro, aliumininis rėmas, karboniniai duslintuvai, stikplasčio spoileriai, šešių stūmoklių stabdžių suportai, titaniniai vožtuvai, penkių ir aštuonių vožtuvų cilindrui galvutės, šešių laipsnių pavarų dėžės, suspaudimas priešpriešiniu oru, nikelio-silicio cilindrai, kalti stūmokliai, titaniniai švaistikliai… Nejaugi už visa tai gaila dviejų kambarių chruščiovkės? Aš čia aprašinėju paprastus gatvės modelius, kurie stovi parduotuvėje. Jei jūs nupirksite lenktyninį motociklą, tai ten bus 180 arklių iš 500 kubikų ir svoris 130 kg. F1 parduotuvėj nenusipirksi, o tokį už kokius 40.000 paimsi

Pasižiūrėkim į skaičius. Įsibėgėjimas. Šiuolaikiniai superbaikai iki šimto įsibėgėja mažiau nei per tris sekundes! Iki 200 – per 11-12 sekundžių! Ir lengvai viršija 300 km/h! Standartinę ¼ mylios distanciją įveikia per 9-10 sekundžių, ir pasiekia 180-190 km/h greitį! Jūs manote kad 400 metrų tai juk visai mažai! Kai aš važinėju motociklu nebūna nei dienos kad neviršyčiau 200, ir tai, be abejo, mieste . Ar daug iš automėgėjų išvis kada nors viršijo šią ribą? Jūs galvojate kad tokie superbaikai kainuoja milžiniškus pinigus ir juos valdyti gali tik super herojai? Visai ne, paprasčiausio 2 kambarių buto ir A kategorijos užteks . Vakaruose superbaikai kainuoja 9.000-11.000$, pas mus su visais muitais 13.000-17.000$. O nenaują galima nupirkti už kelis tūkstančius. Ir toks aparatas gali ramiai važinėti mūsų keliais. Pakabos eiga 10-15 centimetrų, padangos 120/70 ant 17 priekyje ir 160/60 ant 18 gale, klirensas 14 centimetrų – kaip pas Žigulius . Tai, be abejo, pas superbaikus.

Išvis, važiavimas motociklu tai nė su kuo nesulyginamas malonumas. Motociklas tai ne mašina. Mašina kreipiasi į priešingą posūkiui pusę, sukdami į dešinę remiatės galva į kairę atramą, sukdami į kairę jūs spaudžiatės į keleivį J. Motociklas lenkiasi į posūkio vidų. Jūsų niekur nemeta, išcentrinė jėga atsveriama svorio jėgos. Gaunasi skrydžio ir nesvarumo jausmas. O dinamika! Žodžiais neišsakysi. Tiesiog fantastika! Pasukus gazo rankeną atrodo, kad tu ne važiuoji, o teleportuojiesi. Tave suspaudžia į kažkokį kokoną, kūnas tampa vienu raumenim, visos mintys išsisklaido, pasaulis išsikraipo, garsas aptempia tave ir tu šauni pirmyn. Erdvė didžiuliu greičiu bėga link tavęs ir tu ją praduri tarsi adata. Tos trys sekundės, tikriausiai, geriausios sekundės mano gyvenime. Op, ir rodyklė jau persirito per 100’ą . Atrodo, lyg tu Guliveris ir tiesiog žingsniuoji nuo šviesoforo iki šviesoforo. Judėjimas miestu tampa šūviu nuo sankryžos link sankryžos. Atstumas nesvarbus: 100 metru ar kilometras – kelios sekundės, ir tu jau ten. Tu paprasčiausiai pasirenki akimis tašką ir akimirksniu atsiduri ten. Mašinas aplenki tarsi stovinčias. Galia viršija protingą. Pirma ir antra pavara negalima greitai pasukti gazo rankenos – arba ratas prasisuka, arba tu kyli vienetu! Stipriai nuspausti stabdį negalima – galinis ratas pakyla į orą. Netgi stipriai numesti gazo negalima – drėgname kelyje ratas praranda sukibimą. Tu jautiesi riaumojančio monstro valdovu. Monstro, kuris gali viską. O greitis! Virš 160 prasideda kitas išmatavimas. Pakaba veikia taip, tarsi tu kabi kelis centimetrus virš žemės ant oro pagalvės. Tu paprasčiausiai skrendi… Oras, kaip kažkas tiršto, apgaubia kūną, jis prasiskverbia visur, jis įsiskverbia ir bučiuoja tave, jis panašus į moters rankas su nagučiais, kurios glosto ir įsiskverbia į tave… Taip galima ir baigti

Beje, dėl sekso, tai yra pilnai tinkantis palyginimas. Kai aš girdžiu, kaip legendinis Vasia Pupkinas pasakoja, kad jis vietoj aštuntuko 1300 nusipirko 1500 ir sako kad tai visai, visai kita mašina. Ar sako kad Ford, tai šiaip, o BMW kai kieta. Man atrodo, kad jis, tas Vasia Pupkinas, tvirtina kad guminė moteris gerai, o guminė su pašildymu – tai kieta… Žmonės! Vasia klysta, mašina ir motociklas – tai kaip guminė lėlė ir mylima moteris pirma pažinties savaitę . Mūsų gyvenimas trumpas, ir malonumų jame ne tiek daug. Kaip galima atsisakyti motociklo? Aš nesuprantu…

Ką čia kalbėti, aš pavyzdžiui, jau daug metų važinėjantis motociklu, pastoviai išvažiuoju juo tiesiog pasivažinėti. Be tikslo kur nors nuvažiuoti – tiesiog pasivažinėti. Beje, teises aš taip pat laikiausi sąžiningai, nepirkau . Ir daugelis mano draugų laisvu laiku tiesiog šiaip važinėjasi motociklu. Ar jūs matėte kada nors automėgėją, sekmadienį išvažiavusį į gatvę tiesiog šiaip pasivažinėti? Aš ne .

O kaip žmonės myli savo mašinas? Na pakeičia tepalus, spoilerį turguje nuperka, stiklus užtamsina – ir būna patenkinti… Ar galite įsivaizduoti žmogų, kuris nuperka mašiną ir iškart ją autogenu – kėbulą supjausto, bazę pailgina, ratus platesnius įdeda, nupjauna viską lauk, kas nesvarbu greičiui. Aš ne. O pažiūrėkite kokius čoperius daro baikeriai savomis rankomis! Ten viskas perdaryta jo paties, tai jau ne motociklas, o meno kūrinys – tai jo siela, jo veidas, jo gyvenimo prasmė… Ne, taip mašinų nemyli.

Norėtųsi tarti pora žodžių apie grožį. Kaip jūs manote, mersedesas – graži mašina? Man jis geriausiu atveju primena mastodontą. O pažiūrėkite į motociklus… Į čoperius, sportbaikus, enduro. Kokios linijos, kokios formos, kokios medžiagos – chromas, plienas, titanas, anglies pluoštas, diuraliuminis… Ar jūsų mašinoje yra nors viena detalė iš titano ar anglies pluošto? Va būtent – nėra. Ir jums ne gėda?

Jums patinka stovėti kamščiuose, tik sąžiningai? Motociklui kamščių tiesiog nėra! Pagalvokite, jūs tiesiog važiuojate kur norite ir negalvojate: ten kamštis, ten bėgiai, ten mentai… Jums neegzistuoja gatvės, yra tik kryptis. Tai sunku paaiškinti žodžiais. Kai man reikia važiuoti automobiliu, aš paprastai galvoju: kaip geriau išsirinkti maršrutą, kaip apvažiuoti kokią nors vietą, kur kamštis mažesnis ir pan. Motociklu aš paprasčiausiai važiuoju, paprasčiausiai važiuoju ir jaučiu malonumą. Ar Piteris, ar Maskva, iš vieno galo į kitą pravažiuoju per pusvalandį, beje ir dieną, ir naktį. Greičiau tik sraigtasparnis .

Pabaigai norisi paneigti keletą mitų apie motociklus.

Pirmas mitas: galingas motociklas – tai labai pavojinga. Ne. Motociklas nepavojingesnis už bet kurį kitą padidintos rizikos daiktą Pavyzdžiui, pas jus ant sienos kabo ginklas. Ką gi jūs darote, kad jis netyčia neiššautų? Užvirinate vamzdį ir užkasate į žemę? Abejoju, jūs paprasčiausiai išimate šovinį, neduodate ginklo vaikams ir patys girti juo nežaidžiate . Ar ne? Taip pat ir motociklas – viskas mūsų rankose. Norite važinėti atsargiai – važinėkite. Norite užsimušti – jokių problemų .

Antras mitas: motociklas nepatikimas. Ne. Pamiškite voschodus ir minskus, kuriu užtekdavo dešimčiai tūkstančių kilometrų. Motociklai, pagaminti paskutinius du dešimtmečius, suprantama, dideli motociklai (750-1500), o ne mopedai, garantuotai pravažiuoja po šimtą tūkstančių kilometrų! O jei pas jus koks nors kruizeris ir jūs jo nedraskote, tai ir šimtą tūkstančių mylių pravažiuosite laisvai. Be to, per šį laiką gali išvis niekas nesugesti! Motorai tai keturtakčiai ir beveik automobilinio tūrio.

Trečias mitas: prie motociklo reikia sėdėti kasdien, iš jo pastoviai kas nors teka, užvesti reikia stumiant ar kojele. Ne. Dar kartą, pamirškite tarybinę techniką. Motociklui, kaip ir gerai mašinai, reikia keisti tik tepalus, filtrus ir kaladėles. Užsiveda jis starteriu. Ir jūsų rankos visada švarios. Be to, motociklai būna pravažiavę kur kas mažiau nei automobiliai. Per sezoną, su tolimom kelionėm, paprastai gaunasi ne daugiau 15.000, reiškia jums užteks motoresurso 10 metų. Taip ilgai vienu motociklu niekas nevažinėja. Progresas toks greitas, kad po kelių metų pasirodo nauji modeliai, ir jus juos perkate ir perkate… Motociklas kaip moteris – norisi daug ir skirtingų .

Ketvirtas mitas: motociklu negalima važinėti per lietų, drabužiai peršlampa. Taip. Paprastais drabužiais per lietų nepavažinėsi, beje, paprastais drabužiais geriau išvis nevažinėti. Bet tai nereiškia, kad važinėjimas motociklu vienos problemos. Paprasčiausiai reikalingi kitokie drabužiai. Jie senai išrasti ir kainuoja nedaug brangiau paprastų. Ir bandyti jų atsisakyti, tai tas pats, kad vaikščioti žiemą su vasariniais rūbais ir sakyti – kam man tie kailiniai, jie gi brangiai kainuoja .

Penktas mitas: motociklus vagia. Taip, vagia kaip ir visa kita. Tik kainuoja jie pigiau mašinų ir parduoti juos žymiai sunkiau. Anksčiau, kai gatvėse buvo tik Žiguliai, motociklus vogė siekdami uždirbti. Dabar siekdami uždirbti vagia mersedesus, o ne motociklus .

Ir paskutinis dalykas, kurį noriu pasakyti. Motociklas ne tik transporto priemonė, motociklas – tai kažkas daugiau. Tai visa kultūra. Tai savas pasaulis, savas gyvenimas. Ir labai įdomus gyvenimas. Ką čia kalbėti, pažiūrėkite į moto klubus. Automobilistai taip pat turi savo klubus. Bet ar tai klubai? Va MC tai taip, vien Hells Angels ką reiškia…

Dabar jūs suprantate kodėl būtinai reikia turėti motociklą?

Aš tikiuosi kad nors truputį sudominau jus motociklais. Na nors truputį? Prižadėkite man, kad užeisite į parduotuvę ir nors paprasčiausiai pažiūrėsite . Nenorite eiti į parduotuvę, įsijunkite Eurosport, pažiūrėkite žiedines lenktynes, pažiūrėkite kaip skraido krosininkai, pažiūrėkite į drago lenktynes. Visa tai jūs galite padaryti nusipirkę standartinį motociklą iš parduotuvės. Motociklas tai jums ne mašina .

Straipsnį iš rusų kalbos išvertė ezhiukas
Šaltinis: http://www.motorcycle.spb.ru/novice/i_009.html