Aštuonioliktas skyrius. Vairavimas. Trys vairavimo faktoriai

Trys vairavimo faktoriai

Vairavimas priklauso nuo trijų faktorių:
kaip greitai
pokrypio kampo
kur pradėti

Visi trys faktoriai turi ribas, sukuriamas tiek SIPų, tiek motociklo konstrukcijos.

Jei pažiūrėsime į „gatvės” vairuotoją, valdantį sunkų Gold Wing su padėvėtomis padangomis, ir į Dugą Čandlerį, vairuojantį savo lenktyninį motociklą, mes pamatysime, kad pirmo faktoriaus reikšmės gali būti plačiai pasklidusios. Jūs greičiausiai pateksite kažkur tarp jų. Ir, kaip taisyklė, šiuo atveju riba yra sukuriama SIPų.

Antras faktorius ribojamas mechanikos. Palyginkite Harlį ir Suzuki GSX – akivaizdu kad pirmasis pradės skelti kibirkštis posūkyje, kuriame būtų galima dar daug guldyti motociklą. Beje, SIPai taip pat vaidina savo vaidmenį, per didelis pokrypis beveik garantuotai privers juos suveikti.

Trečias faktorius priklauso nuo kitų dviejų. Vargu ar Vulcano vairuotojos lauks paskutinio momento kad pasukti savo motociklą. Ankstesnio įėjimo taško pasirinkimas beveik visada išprovokuojamas SIPų ir yra dažniausiai paplitusi klaida.

Plačiame ir laisvame kelyje jūs turite patys pasirinkti įėjimo į posūkį tašką. Prireiks praktikos kad išmokti tai daryti taisyklingai.

Kur sukti?

Taigi, kur prasideda posūkis? Ten, kur jūs pradedate vairuoti. Ar jūs pasirenkate šį tašką prieš kiekvieną posūkį? Reikia pasirinkti. Kur jūs pradedate vairuoti jei nepasirinkote taško? Ten, kur jus SIPai priverčia tai padaryti.

Įėjimo taškas – tai vieta kelyje, kur jūs pradedate vairuoti.

Taško pasirinkimas – nepakeičiamas kovos su SIPais, suveikiančiais artėjant prie posūkio, metodas. Ir be to, tai svarbus būdas kovos už veiksmų tikslumą ir logiškumą. Jei jūs nepasirinkote įėjimo taško patys, jis atsidurs atsitiktinėje vietoje. Lenktyninkai, pasitikintys sėkme pasirenkant įėjimo tašką, trasoje atrodo nepasitikintys savimi, jie yra priversti papildomai vairuoti posūkyje ir ilgai nespaudžia gazo. Tai SIPo Nr. 6 (neefektyvus vairavimas) pasireiškimas.

Pagrįstų sprendimų priėmimas

Įėjimo taškas visada egzistuoja, klausimas tame, ar sąmoningai jis pasirinktas. Įėjimo taško pasirinkimas – vienas svarbiausių sprendimų, kuriuos jūs turite priimti. Nuo jo priklauso likę sprendimai, būtent:

Vienuolika sprendimų priklauso nuo patys svarbiausio – įėjimo taško pasirinkimo

kur pradėti stabdyti
kur baigti stabdyti
kur atidaryti gazą
kur juda motociklas, kai pasiektas norimas pokrypis
kur išeiti iš posūkio (kaip plačiai)
kur perjungti žemesnę pavarą
kaip stipriai palenkti motociklą
kiek papildomų vairavimų daryti (ir ar išvis jų reikia)
kaip greitai reikia vairuoti
koks įėjimo greitis
kaip greitai reikia atidaryti gazą

Peržvelkite sąrašą iš naujo. Kiek svarbūs šie sprendimai? Paimkime, pavyzdžiui, žemesnės pavaros įjungimą. Jei jūs tai darote per vėlai, ar tai įtakos stabdymo užbaigimą ir vairavimą? Gali įtakoti. O jei jūs nustatėte įėjimo tašką, ar tai padės jums nustatyti momentą kada reikia perjungti? Turi padėti. Galbūt tai nėra svarbiausias veiksmas, bet jis gali išprovokuoti kitų klaidų seką.

Štai jums dar vienas pavyzdys, pabrėžiantis įėjimo taško pasirinkimo svarbą. Tai posūkio su mažėjančiu spinduliu įveikimas. Esant per ankstyvam įėjimo taškui, jūs nesugebėsite teisingai priimti nė vieno iš 11 sprendimų.

Teisingas įėjimo taško pasirinkimas užtikrina posūkio su mažėjančiu spinduliu įveikimą.

Neegzistuoja visiems idealus įėjimo taškas, jis skiriasi skirtingiems lenktynininkams. Geriau turėti nors kokį sąmoningai pasirinktą įėjimo tašką, nei neturėti išvis. Patarimas: jei jūs negalite posūkyje taikyti Gazo taisyklės Nr. 1, reiškia jūs neteisingai pasirinkote įėjimo tašką.

Eismas ir klaidos

Eismas ir klaidos gali įtakoti įėjimo taško pasirinkimą. Tačiau reikia suprasti, kad tas, kas pasirinko įėjimo tašką, bent jau supranta kur jis randasi posūkio metu. Įėjimo taško pametimas leidžia jums nedelsiant suprasti, kad kažkas padaryta neteisingai. Jūs, be abejo, galite tai suprasti ir vėliau, bet tai bus skaudžiau.

Šlifuokite įgūdį

Įėjimo taško pasirinkimas – tai įgūdis, ir kaip ir bet koks įgūdis, jis reikalauja įsisavinimo. „Gatvės” vairuotojai taip pat turi priimti visus 11 sprendimų kiekviename posūkyje. Įprastas ramus važinėjimas – puikus būdas atidirbinėti šį įgūdį. Negalvokite, kad esant mažiems greičiams galima leisti sau būti netiksliu. Jei jūs negalite rasti įėjimo taško mažu greičiu, lenktynėse tai padaryti bus dar sunkiau.

Atidžiai pažiūrėkite į meistrų lenktynes ir atkreipkite dėmesį kaip tiksliai jie pasirenka įėjimo tašką. Būtent tai ir išskiria geriausius nuo visų kitų. Ir nesvarbu, ar jei tai daro sąmoningai ar intuityviai, bet jų įėjimo taškai skirtinguose ratuose skiriasi tik keliais coliais. Ir taip per visas lenktynes.

Išlaisvinkite dėmesį

Labai dažnai lenktyninkai bando kompensuoti savo klaidas greičio didinimu tikėdamiesi kad „praslys”. Nepraslys, kadangi didėjant greičiui klaidos tikimybė tik didėja, nes pradeda veikti SIPai.

Jei jūs esate adrenalino fanatikas, galite nepasirinkinėti įėjimo taško ir tada jis jums garantuotas. Bet tada teks pamiršti apie rato įveikimo greičio gerinimą. Kiekvienas neteisingai priimtas sprendimas slepia savyje SIPą. Ir kiekvienas reikalauja jūsų laisvo dėmesio dalies. O jo kiekis, kaip mes žinome, ne begalinis.

Pasirinkdami ir naudodami įėjimo tašką jūs išlaisvinate savo dėmesį ir galite prognozuoti savo veiksmus ateityje. Ir ne taip svarbu ant kiek teisingai jūs jį pasirinkote. „Neteisingas” įėjimo taškas geriau nei jokio. Jis vis tiek išlaisvins jūsų dėmesį.

Kiekvienas posūkis turi įėjimo tašką.

„Kaip greitai” ir „kaip stipriai” ne patys svarbiausi klausimai. Pats svarbiausias – „kur”. Superbike School mes žymime įėjimo taškus, kad padėti studentams pajusti kas tai yra. Jūs turite išmokti pasirinkti įėjimo tašką dar prieš tai, kai riktelsite „Banzai” ir paguldysite motociklą į posūkį, ir nesvarbu, ar jūs važiuojate gatvėje ar lenktynių trasoje. Tai padės jums suprasti, kur jūs esate dabar ir kur turite būti. Atakuojantis stilius posūkyje blogina rezultatus. Lenktynės – tolygus dalykas. Jei viskas tolygu, reiškia – viskas puiku.

Dž. G.