Dešimtas skyrius. Vairuotojo sėdėsena. Slydimas posūkyje

Slydimas posūkyje

Ar galima kontroliuoti motociklą jam slystant? Ką daryti kai priekinis ar galinis ratas netenka sukibimo su kelio danga? Visas jūsų dėmesys užimtas kovoje su šokinėjimu ir drebėjimu, ir SIPas nr. 2 yra labai pavojingas tokioje situacijoje.

Tobula konstrukcija

Įsikalkite sau į galvą – judantis motociklas yra labai stabilus, jei vairuotojas jam netrukdo. Pabandykite priversti motociklą slysti ir pažiūrėkite – taip ar ne. Ar bus motociklas stabilus? Jei jūs viską darote teisingai – taip.

Labiausiai paplitęs slydimas – kai galinis ratas slysta į šoną ir motociklą „apsuka”. Dauguma vairuotojų nesupranta, kad motociklas tokį slydimą kompensuoja automatiškai.

Kai galinis ratas nuslysta, priekinis juda į tą pačią pusę – į slydimo pusę. Pagrindinė motociklo dalis juda į posūkio išorę ir priekinis ratas pasisuka kampu, būtinu stabilizuoti judėjimą. Ši naudinga ypatybė komplektuojama su visais motociklais visiškai nemokamai. Kai slysta automobilio galas, priekiniai jo ratai sukasi į posūkio vidų, dar labiau sustiprindami slydimą. Kad išmokti vairuoti mašiną slidžiame kelyje, reikia išmokti pasukti ratus slydimo pusėn. Motociklas – visai kitas reikalas.

Kai motociklas pradeda slysti ir suveikia SIPas nr. 2, vairuotojas su gera reakcija ir stipria nugara atsiduria pavojuje. Jei jam pavyks išlaikyti vairą neleidžiant jam pasisukti, motociklas pradės suktis aplink priekinį ratą. Tik skirtingai nuo mašinos, kurią paprasčiausiai apsuks, šiuo atveju tai sukels heisaidą.

Motociklas pats kovoja su problema, nukreipdamas priekį slydimo pusėn (1 ir 2). Bandymas ištiesinti vairą gali sukelti heisaidą (3 ir 4).

Daug nedidelių slydimų sukėlė didelius nemalonumus. Ir viskas dėl SIPo nr. 2. Tokioje situacijoje geriau būti silpnu ir lėtu. Aš asmeniškai, pirmą kartą atsidūręs tokioje situacijoje, paprasčiausiai sustingau (taip pat vienas iš SIPų). Po to aš pamačiau kad motociklas nedaro nieko blogo. Taip aš supratau motociklo galimybę savikoreguotis. Motokrosmenams tai pagrindinis būdas posūkyje.
SIPų kombinacija

Gazo numetimas (SIP nr. 1) ir kietas vairo laikymas (SIP nr. 2) kartu sudaro mirtiną duetą. Jei slydimo metu jūs numesite gazą, motociklas tuoj suras kontaktą su keliu ir išsitiesins. Tai pirmas žingsnis link heisaido. Jei jūs suvoksite situaciją ir suspėsite sureaguoti, nieko baisaus neatsitiks – motociklas truputį pasikratys ir viskas. Beje, kuo mažiau jūs numesite gazą tuo stabilesnis motociklas bus.

Visi tie gražūs kontroliuojami slydimai, kuriuos demonstruoja meistrai 500 kubikų lenktynėse, būtų neįmanomi, jei jie numetinėtų gazą arba tvirtai laikytų vairą. Jūs turite įveikti abu SIPus, jei norite išmokti taip įveikti posūkius. Kartais mes matome kiek jiems kainuoja klaidos.

Priekio slydimas

Kartą aš mačiau per televizorių kaip nukrito mano pažįstamas lenktyninkas. Jis įėjo į posūkį per greitai ir priekinis ratas ėmė slysti. Šakės pasisuko, po to staigiai grįžo į pradinę poziciją ir jis nukrito.

Priekis pradeda slysti, kai jo apkrovimas viršija sukibimą su keliu. Kartais priekis slysta ir būdamas neapkrautas, pavyzdžiui staigiai įsibėgėjant ir esant dideliam posvyrio kampui išeinant iš posūkio. Tačiau tokiu atveju dažniausiai pirmas pradeda slysti galinis ratas.

Problemos sprendimas – padidink gazą

Pats paprasčiausias problemos sprendimas – padidinti gazą, nukraunant priekį. (Kaip pamenate, idealus svorių pasiskirstymas 40/60) Bandymas pataisyti padėti sukant vairą baigsis tuo, ką aš mačiau per televizorių. Kai priekis slysta, o jūs bandote gražinti vairą į „normalią” padėti, gaunasi ne kas kita kaip kontr-vairavimas, kuris dar labiau paguldo motociklą. Jei jūs leisite motociklui daryti ką jis nori, jūs išspręsite daug problemų. Be to, kai slysta priekinis ratas, motociklas sulėtėja, reiškia jis išsitiesina, po to išsilygina ir toliau įveikinėja posūkį. Tai yra kaip tik tai ko jums reikia. Tiesą sakant, priekinio ar galinio rato slydimas dažniau yra ištaisomi lenktyninko, nei ne.

Jūsų pagrindinė problema slepiasi jumyse. Neleiskite veikti jūsų SIPams. Juos galima įveikti. Paimkite save į rankas. Atsipalaiduokite.

Praėjo metai, kol aš atpratau numesti gazą slydimo metu. Kai motociklas pradeda slysti aš laikau gazą arba net padidinu jį. Naudinga truputį ištiesinti motociklą, kad jis atgautų sukibimą su keliu. Jei jūs numesite gazą slystant priekiniam ratui, jūs dar labiau jį apkrausite ir prireiks stebuklo kad jūs nenukristumėte. Nepameskite galvos ir nenumeskite gazo. Jei prireiks naudokite kelį, kad išgelbėti situaciją.

Dž. G.