Devintas skyrius. Vairuotojo sėdėsena. Stabilumas

Stabilumas

Kodėl dabartiniai sportiniai motociklai atrodo būtent taip? Kas slepiasi už dizaino sprendimų? Ar jūs išnaudojate visas savo motociklo funkcijas?

Jei jūsų kūnas įsitempęs, jūs esate valdymo problemų priežastis. Didelis tuningo spyruoklių, amortizatorių, demferių, rėmų, padangų ir kitų detalių kiekis buvo nupirktas motociklininkų, kad išspręsti problemas, kurias jie patys ir sukelia. (Be abejo, geram vairuotojui tuningas suteiks privalumų.)

Kova su SIPu nr. 2

Motociklo konstrukcijos elementai pastoviai tobulėja, kad padėti vairuotojui sumažinti blogus poveikius motociklui. Štai kai kurie iš jų:
lenktyninė sėdynė – su aukšta atrama gale – geriau prilaiko vairuotoją įsibėgėjant, reiškia jis gali nesikabinti į vairą;
didelis benzino bakas leidžia rankomis į jį atsiremti posūkyje;
įdubimai keliams ant benzino bako leidžia laikytis kojomis, nenaudojant tam vairo;
aukštas bakas leidžia remtis į jį krūtine;
pakojos nustumtos į galą yra patikimesnė atrama judant ir vairuojant;
clip-on vairas (susidedantis iš dviejų dalių ir tvirtinamas tiesiai prie šakių plunksnų) padeda vairuotojui mažiau remtis į jį, suteikia jam lengviau aptekamą ir patogesnę vairavimui pozą.

SIPo nr. 2 pasireiškimai

Teisingas konstrukcinių motociklo ypatumų naudojimas leis jums nekonfliktuoti su juo.
Oro pasipriešinimas

Dauguma vairuotojų jaudinasi dėl oro pasipriešinimo greitai važiuojant ir tvirčiau laikosi vairo. Greitai važiuojant motociklas yra kaip burė. Jį galima net pasukti naudojant priešpriešinį oro srautą. Stenkitės laikytis žemiau pasilenkę ir oro pasipriešinimą sumažinsite mažiausiai 75%.

Autogazas

Važiuojant nelygiu keliu, jei jūs būsite įsitempę, galite atsitiktinai padidinti/numesti gazą. Pakaba dėl to veiks dar intensyviau. Sukibimas pablogės. Visa tai gali sukelti gana dramatišką pabaigą. Naudokite „alkūnių patikrinimą”. Jei jūs galite lengvai judinti alkūnes – viskas gerai, jūs neįsitempęs.

Vidinė rankenėlė

Kad tvirtai laikytis, reikia laikytis už ko nors. Vidinė, posūkio atžvilgiu, vairo rankenėlė – pati patogiausia vieta. Problema tame, kad dėl kont-vairavimo motociklas pradeda judėti į posūkio išorę, jei jūs suspaudžiate vidinę rankenėlę. Stenkitės laikytis kojomis ir problema pati išnyks. Geriausia tuo pačiu dar ir rankomis remtis į baką.

Greiti posūkiai

Pakimbant greituose posūkiuose kelias dirba kaip burė. Vėjas bando jus apsukti ant motociklo. Stenkitės laikytis žemiau, o kelį arčiau motociklo.

Pakibimai

Netaisyklingas pakibimas – kai vairuotojas remiasi į vairą perkeldamas kūną iš vienos motociklo pusės į kitą – sukelia drebėjimą, ypač jei motociklas didina greitį. Naudokite atramai išorinę koją prispaustą prie bako.

Drebėjimas įsibėgėjant

Motociklas dreba įsibėgėdamas – po posūkio ir/arba kai kelio danga nelygi. Reiškia jūs per stipriai laikotės vairo. Nepamirškite apie teisingą darbą su gazu – švelnus ir tolygus gazo didinimas neįmanomas, jei jūs per stipriai laikotės.

Wheelie

Voblingas įsibėgėjant (su wheelie tikimybe) iškyla, kai jūs įsikimbate į vairą. Tuo pačiu galima ir neteisingai nukreipti priekinį ratą nusileidžiant.
Melagingas greitis

Kuo stipriau jūs spaudžiate vairą, tuo stipriau perduodamos variklio vibracijos. Pirma, tai vargina rankas. Antra, jums atrodo, kad jūs važiuojate greičiau ir/arba variklis veikia didesnėmis apsukomis nei yra iš tikrųjų.

Melaginga pakaba

Lygiai taip pat, jūs jaučiate kiekvieną pakabos suveikimą. Kuo stipriau įtemptos rankos, tuo stipresnis atrodo šokinėjimas.

Dešinė ir kairė

Kodėl kai kurie lenktyninkai mėgsta dešinius posūkius ir nemėgsta kairių, o kiti atvirkščiai? Atsakymas paprastas – nemėgstamuose posūkiuose vairuotojas labiau įsitempia, reiškia, ir įveikia juos prasčiau.

Išplaukęs regėjimas

Įtempta sėdėsena, kelio nelygumai ir oro pasipriešinimas verčia jūsų šalmą ir galvą silpnai drebėti. Akyse viskas išplaukia, paskausta kaklas. Kuo stipriau jūs stengiatės laikyti galvą, tuo blogiau.

SIPas nr. 2: išvados

Jei jūs per stipriai laikotės vairo ir esate įsitempęs vairuodamas, jūs tampate vienuolikos nepageidaujamų efektų priežastimi. Gal būt jūs susitiksite su jais visais viename posūkyje. SIPas nr. 2 pradeda visą neteisingų veiksmų grandininę reakciją.

Įsitaisykite patogiau, tada jūsų sėdėsena palengvins motociklo valdymą. Jums nereikia kovoti pačiam su savimi. Naudokite pakojas keisdami sėdėseną. Tai iki minimumo sumažins poveikį vairui, ir, be to, jūs mažiau pavargsite.

Dž. G.