Dvidešimt antras skyrius. Regėjimas. Pratimai, praplečiantys regėjimą

Pratimai, praplečiantys regėjimą

Kiekvienas susidūrė su „tunelinio” arba „fiksuoto” regėjimo efektu. Šie terminai gerai aprašo efektą, bet iš esmės yra neteisingi. Iš tikro su regėjimu nieko nevyksta, akys mato kaip ir anksčiau. Paprasčiausiai SIPai neleidžia jums suvokti pilno vaizdo. Čia slepiasi svarbus skirtumas.

Kontroliuojamas

Skirtumas tame, kad šis efektas nėra neįveikiamas. Jis visiškai kontroliuojamas mūsų smegenų. Anksčiau aprašyti pratimai įtikino jus kad jūs galite matyti plačiai, jei tai darote sąmoningai.

Pasivaikščiojimai

Treniruoti plačiaekranį regėjimą galima visada, pavyzdžiui pasivaikščiojimų metu. Paprasčiausiai sekite, kad jūsų dėmesys apimtų platų lauką. Sudėtingesnis variantas – vaikščiojimas bordiūru arba bėgiu. Pradžioje jūs žiūrėsite sau po kojomis, kaip kad pradedantys motociklistai žiūri tiesiai po ratu. Prisiverskite žiūrėti kiek galima toliau išilgai bėgio ar bordiūro, pastebint viską kas vyksta šalia jūsų ir tuo pačiu išlaikant pusiausvyrą. Jei jūs bėgiojate ristele, pastebėkite kaip jūsų regėjimas susiaurėja o po to liepkite jam tapti platesniu. Galbūt jūs susidursite su gana įdomiais dalykais atlikdami šiuos pratimus.

Bus sunku

Gal būt jums bus sunku atlikti šiuos pratimus. Jūs jausitės keistai. Bet gal būt jums bus malonu, tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Faktiškai jei jūs jaučiatės gerai, jūsų dėmesys išsiplečia, jei jums sunku – susitraukia. Matyt dėl to žmonės dažniau patenka į avarijas kai būna dėl ko nors susirūpinę. Ir kas keisčiausiai, užtenka jums išplėsti dėmesį ir jūs pasijusite geriau.

Treniruokitės. Vėliau ar anksčiau jums bus lengviau išplėsti dėmesį. Jūs galėsite tai panaudoti daugeliui situacijų, ne tik vairavimui. Jūs sugebėsite įveikti SIPus susijusius su regėjimu, o tai sunkiausias uždavinys.

Dž. G.