Dvidešimt pirmas skyrius. Regėjimas. Kontrolinių taškų technologija

Kontrolinių taškų technologija

Kontrolinių taškų (KT) sąvoka buvo įvesta pirmame Twist of the wrist leidime. Tai išsiskiriančios vietos trasoje ar šalia jos, į kurias galima orientuotis nustatant trokštamą ir realią trajektoriją, taip pat vykdant tuos ar kitus veiksmus. KT naudojimas leidžia išplėsti regėjimo kampą. Tai paprastas, naudingas ir svarbus dalykas.

Vienintelis KT technologijos aspektas, nepakankamai nušviestas pirmame leidime, tai regėjimas. Reikia suprasti kad SIPai susilpnina dėmesį. Tada jūs sugebėsite įveikti jų sukuriamus barjerus.

Plačiaekranis regėjimas

Štai keletas pratimų, kurie padės praplėsti regėjimo kampą.

Pirmas pratimas
pasirinkite vietą sienoje tiesiai prieš jus ir žiūrėkite į ją. Žiūrėkite atsipalaidavę, nesistenkite žiūrėti įdėmiai.
Nejudinant akių, pabandykite pamatyti viską, kas yra prieš jus (kėdę, lempą, duris ir kitą), nežiūrint į kiekvieną objektą atskirai.
Žiūrėdami į tą patį tašką pabandykite perkelti dėmesį į kitus objektus – būtent dėmesį, o ne akis.
Tai ir yra plačiaekranis regėjimas. Pasitreniruokite dar

Antras pratimas
raskite akimis objektus, esančius 45 laipsnių kampu kairėje ir dešinėje nuo tiesaus žvilgsnio.
Paeiliui fokusuokite regėjimą į objektus. Stenkitės tai daryti kaip galima greičiau. Atkreipkite dėmesį kiek laiko užima fokuso pakeitimas.
Dabar žiūrėkite į tašką prieš save iš pirmo pratimo.
Perkelkite dėmesį (ne akis) tarp dviejų objektų kiek galima greičiau. Atkreipkite dėmesį, kiek laiko užima dėmesio pakeitimas.

Taigi, koks veiksmas – akių perkėlimas ar dėmesio perkėlimas – bus greitesnis? Kiek greitesnis? Akivaizdu, dėmesys laimės, juk jis juda minties greičiu.

Dėmesio praradimas

Dabar mes suprantame kaip veikia plačiaekranis regėjimas. Bet kyla klausimas – ar mes neprarandame koncentracijos? Juk koncentracija reiškia regėjimo fokusavimą ties tuo ar kitu objektu, o tai yra būtent tai ko mums reikia. Atlikime kitą eksperimentą.

Išsirinkite 4 taškus – vieną porą pėdų prieš jus po dešine ranka, kitą truputį toliau po kaire ranka ir dvi ant sienos, kairėje ir dešinėje. Visi 4 taškai turi būti jūsų normaliame regėjimo lauke, tarsi jūs važiuotumėte trasoje ir tai būtų jūsų kontroliniai taškai.
Judinkite akis tarp tu taškų kiek galima greičiau, fokusuodami dėmesį į kiekvieną.
Tęskite tai 30 sekundžių.
Na ir kaip jaučiatės?

Beveik kiekvienas pajus nedidelę dezorientaciją ar net galvos svaigimą. Dezorientacija – pirminis SIPų nr3 ir nr4 požymis. Tai pirminė psichologinio nuovargio priežastis, atsirandančio greitai vairuojant motociklą. Ir tai yra kenksmingas dalykas.

Dar vienas eksperimentas:
vėl išsirinkite 4 taškus, kaip aprašyta aukščiau.
Dabar judinkite akis tarp jų nesukoncentruodami dėmesio į kiekvieną iš jų, taip kad jūs galėtumėte matyti visą erdvę prieš jus.
Kaip jums paprasčiau?
Dabar žiūrėkite į patį tolimiausią tašką ir perkėlinėkite dėmesį tarp likusių.
Geriau? Taip ir turi būti.

Regėjimo kontrolė

Plačiaekranio regėjimo sugebėjimas paklūsta jums, svarbu tik nepamiršti apie jį. Jei jūs norite apžvelgti kambarį, jūs nevalingai įjungiate jį. Bet vairuojant motociklą jis neįsijungia pats, o ir SIPai jį dar siaurina. SIPų esmė yra reakcija į ką nors. Jei jūsų kėdė staiga pradėtų lėkti po ofisą 70 mylių per valandą greičiu, ar suveiktų jūsų SIPai ir kodėl?

Bendrai kalbant jūsų akys nepradeda prasčiau matyti. Paprasčiausiai jūsų dėmesys fokusuojasi į kažką vieną. Jei jūs tai prisimenate, jūsų smegenys gali kontroliuoti regėjimo plotį. Ar galima treniruoti šį sugebėjimą? Taip, galima. Bet treniruotės turi būti pastovios.

Gatvės judėjimas

Aš atskleisiu jums paslaptį. Viską, ką aš papasakojau šiame skyriuje, aš supratau vieną sekmadienio rytą 1974 metais. Mes su draugais važiavome žiūrėti lenktynių, be to aš buvau smarkiai pagiringas. Mano regėjimo laukas buvo poros pėdų pločio ir aš nesupratau kur esu, nors važiavome mano gimtąja gatve. Aš prisiverčiau žiūrėti į šalis, staiga mano dėmesys išsiplėtė ir aš vėl galėjau matyti. Be to, pagerėjo ir mano savijauta. Nuo tada, kai tik išeinu iš namu prisiverčiu išplėsti dėmesį. Ir man daugiau nebūna problemų kai tenka staiga pakeisti eismo juostą. Beje, aš gyvenu Los Andžele.

Šis metodas veikia visada. Keitas išmokė mane jo 1981 metais, ir nuo tada aš jį naudoju ir „gatvės” vairavime, ir lenktynėse. Raskite savo aukso viduriuką regėjimo laukui – nei per toli, nei per arti.

Dž. G.