Dvidešimt šeštas skyrius. Lenktynės. Tikslai ir jų pasiekimo būdai

Lenktynės

Tikslai ir jų pasiekimo būdai

Kuo skiriasi motociklo vairavimas ir lenktynės? Kokį vaidmenį vaidina jūsų įgūdžiai lenktynėse? Iš ko susideda lenktynės?

Kai jūs vienas važiuojate trasa, viskas puiku, bet kai trasoje yra kiti lenktynininkai, viskas keičiasi. Jums tenka mobilizuoti visus savo sugebėjimus kad įrodyti jog jūs geriausias. SIPai įneša dar vieną matmenį į lenktynes.

Instrumentai

Yra keli instrumentai, kurie padeda įgyvendinti jūsų tikslus lenktynėse:

motociklo parengimas
lenktyniniai įgūdžiai
mentalinis pasirengimas, nusiteikimas
fizinis pasirengimas

Pirmas instrumentas, motociklo parengimas, yra kliūtis daugumai lenktynininkų. Nesvarbu, kiek tobulas motociklas, dauguma lenktynininkų – net puikių lenktynininkų – reguliuoja jį bandymų ir klaidų metodu. Pakaba, greičių dėžė, variklis mūsų laikais duoda beveik neribotas reguliavimo galimybes. Tie kurie domisi reguliavimo smulkmenomis gali rasti kitų knygų tai aprašančių.

Ši knyga skirta antram instrumentui – lenktyniniams įgūdžiams. Dažnai reikia didelių pastangų, kad bet kokioje situacijoje panaudoti patirtį, įgytą treniruotėse. Kiekvienam lenktynininkui būna dienų, kai jis stengiasi iš visų jėgų, o rato laikas vis tiek negerėja. Iš kitos pusės, teisingų metodų žinojimas leidžia atpažinti vairavimo problemas, nemaišyti jų su kitomis problemomis ir kovoti su jomis.

Trečias instrumentas – mentalinis pasirengimas – pats sudėtingiausias „reguliavimui”. Daug kas mėgina slėptis lenktynėse nuo gyvenimo problemų, bet tos problemos stengiasi sudalyvauti lenktynėse kartu su jumis. Mano patirtis sako, kad už kiekvienų blogų lenktynių ar kritimo slepiasi kažkokia lenktynininko problema (žinoma, jei kalta ne technika). Svarbi nusiteikimo dalis yra jūsų pasirengimas įveikti SIPų sukuriamus barjerus, ir pasiekti supratimą, įkvėpimą ir efektyvumą realizuojant jūsų įgūdžius.

Ketvirtas instrumentas – fizinis pasirengimas – turi būti pakankamai geras, kad jūs be problemų ištvertumėte lenktynes. Kitaip jūsų dėmesys bus prikaustytas prie jūsų kūno, prie to kas vyksta jūsų viduje, o ne aplinkos. Fizinį pasirengimą dažnai maišo su nusiteikimu. Jie iš tikro susiję. Dažnai pavargęs kūnas priverčia SIPus suveikti dažniau, o tai savo ruožtu stipriai sumažina nusiteikimą. Egzistuoja daugybė būdų įgyti puikią fizinę formą.
Ir praeityje, ir dabar yra daug lenktynininkų, neįveikiamų vienoje lenktynių srityje ir bejėgių kitose. Tik tie, kas ištobulino visus keturis instrumentus, gali būti laikomi puikiais lenktynininkais. Rimti trukumai vienur neleidžia tobulėti kitur.

Svarbūs aspektai

Šie du lenktynių aspektai nėra instrumentai, bet yra ne mažiau svarbūs:

konkurencingumas
trasa

Nuo pirmo aspekto – konkurencingumo – priklauso kiek smarkiai jūs stengiatės. Paprastai rato laikas pagerėja jei jūsų konkurentai stiprūs, ir negerėja jei silpni. Be to, konkurencingumas pasireiškia ne tik trasoje, bet ir už jos. Lenktynininkai instinktyviai vertina jūsų veiksmus ir naudoja pastebėtas silpnybes. Pavyzdžiui, kažkas ne daug greitesnis nei jūs (bet ne ant tiek kad aplenkti), gali lenktynėse „parodyti jums ratą” tikėdamasis sugluminti jus. Net beviltiškas lenkimo bandymas visiškai aktualus, nes išmuša jus iš ritmo.

Antras aspektas – trasa – tai mūšio laukas. Jūs naudojate visus savo sugebėjimus ir įgūdžius kad užvaldyti ją. Kiekvienas posūkis turi savo charakterį, ir kiekviename jūs turite panaudoti savo įgūdžius kitaip. Nusiteikimas vaidina svarbų vaidmenį. Kiekvienas lenktynininkas turi mėgstamas ir nemėgstamas trasas, posūkius kuriuos jis įveikia puikiai ir kurių bijo. Daug kas nemėgsta posūkių prieš kalną, daug kas posūkių su nelygia danga. Posakis „visi važiuoja ta pačia trasa” gali ir paguosti, ir nuliūdinti. Jei jūs pirmas – reiškia jūs geriausias, jei ne – liūdesys pralaimėjusiam.

Varžybos

Jūsų įgūdžiai – svarbus instrumentas, bet be tikslaus plano lenktynės jums taps svetima švente. Puiku aplenkti ką nors kovoje dėl 25tos vietos, bet strateginis pagerėjimas svarbiau.

Jūs turite kiekviename rate šlifuoti savo stilių ir dirbti ties savo problemomis, o ne stengtis išspręsti svetimas. Turėdami savo planą, jūs visada galite jį pakeisti.

Lenktynės

Neturėkite iliuzijų, kad kas nors padės jums realiose lenktynėse, pasitikėti galima tik savimi. Nenusiminkite dėl to, kad pusę lenktynių jūs kabate kam nors ties galiniu ratu ir niekaip negalite aplenkti – galų gale tam ir yra lenktynės. Jūs stipresni viename, jis stipresnis kitame, viskam yra priežastis. (Bet važiuokite taip, kad nemažinti greičio posūkiuose, kitaip jūs pažeisite Gazo taisyklę nr1)

Raskite priežastį ir įtikinkite save, kad galite aplenkti jį kitame rate ar kitose lenktynėse.

Visi lenktynėse stengiasi iššokti aukščiau galvos – būtent tai daro jas tokiomis įdomiomis.

Indikatoriai

Yra keli būdai įvertinti savo lenktyninių įgūdžių įvaldymo progresą:

Ką ir kur būtent jūs lenkiate. Sunku aplenkti lenktynininką jo namų trasoje, jis ją žino iki smulkmenų. Bet jei jūs lenktyniaujate nežinomoje trasoje, ir jūs galite jį aplenkti, reiškia jūs geresnis. Tai mažiausiai parodanti indikatorius.
Rato laiko gerinimas. Jūs turite gerinti rato laiką kiekvienoje treniruotėje ir kiekvienose lenktynėse. Laikykite savo užrašus vienoje vietoje, tai palengvins tikslios statistikos sudarymą.
Kitų lenktynininkų, lenktyniaujančių tokiu pačiu motociklu, rezultatai. Tai itin svarbu kai naudojamas ne paskutinio modelio motociklas.
Jūsų rato laikas palyginus su kitų lenktynininkų ar trasos rekordu. Jei jūs sezono pradžioje atsilikdavote nuo geriausio laiko 10 sekundžių ir jūs pastoviai šį atsilikimą mažinate, reiškia – jūs teisingame kelyje.
Atskirų sektorių įveikimo laikas. Raskite ką nors, kas matuos jūsų laiką atskiruose trasos sektoriuose – tai padės jums rasti savo silpnas vietas. Išskirkite lėtus ir greitus sektorius.
Rato įveikimo greitis treniruotėje ar kvalifikacijoje palyginus su lenktynėmis. Kuo geresni jūsų įgūdžiai, tuo mažesnis skirtumas.

Įkvėpimas

Įkvėpimas priklauso nuo nusiteikimo. Tai būtent ta vieta, kur galima pasiekti tikrą prasilaužimą. Jis padeda jums palenkti motociklą posūkyje viena dešimtąja laipsnio daugiau, atsukti gazą viena šimtąja sekundės anksčiau, praplėsti regėjimą viena papildoma pėda. Jis padeda jums net jei jūs to nesuvokiate. Ir jis padeda jums įveikti SIPus.

Ką visa tai reiškia? Jūs pasijusite geriau ir sustiprinsite savo dvasią. Bet kadangi įkvėpimas tai instrumentas, jūs turite jį naudoti tik kai reikia ir nesitikėti iš jo panacėjos. Yra daug pavyzdžių kai lenktyninkai puikiai pradėdavo ir pasiekdavo puikių rezultatų, bet nusirisdavo atgal kai tik praeidavo įkvėpimas.

Pagrindinis lenktynių tikslas

Tikslas – įveikti priešininkus. Jūs turite išmokti būti greitesniais nei jie. Visi keturi instrumentais svarbūs, bet svarbiausi – jūsų įgūdžiai. Tačiau ir jais negalima piktnaudžiauti.

Kai tik jūs įgysite įgūdžius – pats laikas atkreipti dėmesį į kitus aspektus. Kuo daugiau jūs lenktyniaujate, tuo daugiau galimybių jums atsiveria. Pats geriausias variklis jums nepadės, jei jūs neišsimiegojote, pati geriausia fizinė forma nekompensuos blogo variklio sureguliavimo.

Kaip gerai jūs išnaudojate visus keturis instrumentus? Kur jūsų stipriosios ir silpnosios pusės? Tobulinkite tai, ką galite patobulinti, ir nepamirškite apie jūsų jėgą.

Lenktynės suteikia jums brangią patirtį. Stebėdami varžovus jūs galite suprasti kaip nereikia daryti. Bet kur kas svarbiau suprasti kaip reikia daryti. Motociklo reguliavimas turi būti patikėtas patyrusiems mechanikams, jie tai padarys teisingai ir greitai, jums nereikės laukti siurprizų iš motociklo. Lenktyniniai įgūdžiai – po šios knygos jūs žinote kaip daryti teisingai. Viskas ko jums reikia – praktika. Nusiteikimas – būkite pasirengę ir pasiruoškite lenktynių planą, tada jos virs malonumu. Fizinė forma – teisinga mityba ir pratimai kraujotakos sistemos stiprinimui padės jums palaikyti formą, jūs galėsite pilnai susitelkti ties lenktynėmis.
Aš pradėjau lenktyniauti nes norėjau būti panašus į savo kumyrą. Mūsų sportas gali suteikti jums didžiulį pasitenkinimą. Aš visada stengiuosi gerinti savo įgūdžius ir rato įveikimo laiką, bet niekada nelenktyniauju paprastame kelyje. Jei aš lenkiu kitus lenktynininkus, suprantu kad valdau įgūdžius geriau nei jie. O kai laimiu čempionatą, aš įsitikinu, kad mano sezono planas buvo teisingas, ir per visus metus aš priimdavau tik teisingus sprendimus.