Dvidešimt trečias skyrius. Regėjimas. Du etapai

Regėjimas

Du etapai

Kiek jums svarbu tai ką jūs matote kelyje. Ar būna per daug KT? Kaip įveikti SIPus susijusius su regėjimu ir erdve? Kaip sužinoti kad jūsų smegenys jau perkrauti? Kuo kontrolinis taškas skiriasi nuo paprasto taško?

Jūsų dėmesį gali patraukti kas tik nori. Dėmė ant asfalto beveik visada pritraukia dėmesį, bet beveik niekaip neįtakoja motociklo. „Gatvės” vairavime bet kokia mašina (priparkuota ar judanti), pėstieji, gatvės nelygumai, šviesoforai, sankryžos atima savo dalį iš brangių jūsų 10$ dėmesio. Kodėl jūs žiūrite į visa tai? Kas bus jei į tai nežiūrėti? Visa tai verčia suveikti SIPus nr3 ir nr4. Ir kai tik vairuotojas suvokia, kad jo dėmesys užfiksuotas, jis supranta kad jo veiksmų efektyvumas sumažėjo.

Svarbiausias ryšys

Labai paprasta visus SIPus suvesti į vieną. Nelygus gazas, papildomas vairavimas, kieta sėdėsena, stabdymo klaidos – visa tai vyksta dėl to, kad jūsų dėmesys užfiksuotas prie ko nors. Jums nesinori numesti gazą (papildomai vairuoti, spausti vairą), jei jums užtenka erdvės. Jei jūsų dėmesys neužfiksuotas, SIPai nesuveikia. Ar sutinkate?

Mažiau kontrolinių taškų

Enduro meistrai naktį važiuoja taip pat greitai kaip ir dieną. Bet nežiūrint į galingas lempas, naktį matosi žymiai mažiau. Aš kartą papuoliau į panašią situaciją lenktynių metu vakare. Saulė buvo žemai, kai kurie posūkiai buvo apšviesti ir atrodė plokšti. Man buvo lengviau, nes nemačiau kelio dangos nelygumų.

Ar aš noriu pasakyti kad jums reikia atsisakyti kontrolinių taškų? Taip, jei jie jums tik maišo ir jei tai nėra tikri kontroliniai taškai.

Pirmas žingsnis – kiek galima anksčiau rasti išėjimo tašką.

Antras žingsnis – pervesti žvilgsnį į posūkio vidurio žymę IKI TO kai jūs pradedate vairuoti.

Du etapai

Superbike mokykloje mes sukūrėme technologiją, leidžiančią išspręsti fiksuoto dėmesio problemą įeinant į posūkį. Mes ją pavadinome „du etapai”. Apmokant šito metodo, mes prieš kiekvieną posūkį trasoje darome žymas. (Jums tikriausiai pasirodys keista kad reikia daryti žymas kad atpratinti lenktynininką žiūrėti į žymas, bet metodas veikia.) Pirma žyma primena kad laikas pradėti žiūrėti į posūkio vidų, nes 99% lenktyninkų šį svarbų veiksmą atlieka per vėlai. Antra žyma – tai posūkio taškas. Gaunasi du etapai:

jūs pastebite posūkio tašką kaip galima anksčiau. Prieš stabdant, stabdant, kur tik norit, svarbu – kiek galima anksčiau. Tai pirmas etapas
prieš posūkio tašką jūs nukreipiate žvilgsnį į posūkio vidų, kad suprasti kur reikia nukreipti motociklą. Tai antras etapas.

Tokiu būdu jūs pradedate suprasti, kad norint įeiti į posūkį reikia atlikti du žingsnius:
1) suprasti kur sukti ir
2) kur važiuoti pasukus.
Beje, tai daryti reikia dar prieš pasukant.

Pats sunkiausias dalykas – priversti motociklą važiuoti tiesiai tarp pirmos ir antros žymos. SIPas nr5 verčiau jus pradėti sukti kai tik jūs nukreipiate žvilgsnį. „Dviejų etapų” metodas padės jums įveikti ir šį SIPą.

„Dviejų etapų” privalumai

„Du etapai” leidžia išspręsti daug problemų. Iš kur jūs sužinosite kaip greitai jums reikia sukti ir kaip stipriai palenkti motociklą jei jūs nežinote kur važiuojate? Jums teks priimti šiuos sprendimus posūkio metu, tai yra per vėlai, jei jūs nenaudojate „dviejų etapų”. Tokiu būdu ši technologija jums duoda informaciją, būtiną tiksliam ir greitam vairavimui.

Antras privalumas – tikslus greičio pasirinkimas įeinant į posūkį. Jūs stabdote tiksliai tiek, kiek reikia, sumažindami stabdymo intensyvumą ir padarydami perstabdymą mažai tikėtinu. Be to, žiūrėdami į posūkio vidų , jūs anksčiau atidarote gazą.

Plačiaekranio regėjimo ir „dviejų etapų” technologijos naudojimas suteikia jums galimybę kartu matyti įėjimo į posūkį tašką ir patį posūkį.

„Du žingsniai” leidžia jums valdyti erdvę įeinant į posūkį. Tačiau dėmesys gali užsifiksuoti ir viduryje posūkio, ir pabaigoje. Štai jums pratimas šios problemos sprendimui.

Greitis ir erdvė

Gazo rankenėlė valdo erdvę ir išsprendžia pusę problemos. Kuo daugiau jūs ją pasuksite, tuo mažiau turėsite erdvės tame pačiame laike. 60 mph jūs įveiksite 100 pėdų per 3 sekundes, o 120 – per pusantros.

Jei jūs nespėjate pamatyti viską ko jums reikia, reiškia jūs važiuojate per greitai pagal savo galimybes. Pabandykite štai ką:

sumažinkite trasos įveikimo greitį tiek, kad jūs galėtumėte ramiai matyti viską, ką reikia. Prisiminkite, kad dėmesio fiksavimas ties kuo nors – vienas iš SIPų.
Padarykite taip, kad jums užtektų erdvės posūkiui. Važiuokite taip, kad spėtumėte matyti.
Pamažu didinkite greitį, vertindami savo galimybes pagal tai, kaip spėjate matyti.
Kai vėl pajusite kad jūsų greitis neleidžia matyti kaip reikia, jūs pastebėsite kad šis greitis yra didesnis nei pradinis.

Pratimo tikslas

Pratimo tikslas – rasti greitį, kuriuo jūs galite teisingai, be problemų įveikti visą posūkį naudodami plačiaekranį regėjimą. Pratimas gana sunkus, bet jei jūs būsite atkaklus, jūs prasilaušite.

Išlaisvink dėmesį ir laimėk!

Aprašyta technologija išsprendžia problemas todėl, kad jūs aplenkiate patys save. Kuo mažiau KT – tuo geriau. Aš naudoju įėjimo į posūkį tašką dar ir kaip stabdymo pabaigos KT. Pristabdykite, pasilenkite ir atsukite gazą, štai jis – tikrasis linksmumas. „Du etapai” leidžia tai padaryti užtikrinčiau.