Įvadas

Mašina prieš žmogų

Nuo tada, kai aš nusipirkau savo pirmą motociklą 1957 metais, motociklai vystėsi sukrečiančiais tempais. Motociklai lengvėjo ir greitėjo, padangos geriau sukibdavo su keliu, pakabos tapo patikimesnėmis. Bet, sprendžiant pagal 20.000 studentų, kuriuos aš apmokiau per 13 metų Kalifornijos Superbike mokykloje, jie vis dar susiduria su tomis pačiomis problemomis kaip ir 20 metų atgal. Mūsų mokykliniai motociklai važinėja 20 mph greičiau, bet rato įveikimo greitis sutrumpėjo tik 1-2 sekundėmis. Jei prisiminsime kad sporte greičiai išaugo 8-10 sekundžių ratui, tai kils įdomūs klausimai ir atsakymai į juos.

Mašinų galimybės senai peraugo lenktyninkų galimybes

Kas trukdo?

Kas gi trukdo vairuotojams panaudoti visus tuos nuostabius motociklų konstruktorių pasiekimus? (Vien tik padangų sukibimo pagerėjimas leidžia apie 3 sekundėm greičiau pravažiuoti ratą.) Kur yra barjerai ir kaip juos įveikti? (Kažkas gi trukdo didžiulei daliai žmonių.) Gal susitelkti į vairavimo veiksmų įvaldymą? (90’ųjų lenktyninkas moka gerokai daugiau nei 80’ųjų.) Gal verta daugiau laiko praleisti trasoje? (Mano patirtis kalba, kad rezultatai nepriklauso proporcingai nuo laiko praleisto ant motociklo.) Gal būt problema lenktyninko motyvacija? (Vėlgi, aš pažinojau gabių ir motyvuotų sportininkų, nepasiekusių gerų rezultatų.) Nelinksmas vaizdas pradedantiems lenktynininkams, ar ne? (Palaukite sekundėlę.)

75’ių procentų meistriškumas

Aš pastebėjau kad 95% mano mokinių pasiekia puikų pasitikėjimą motociklo valdymu po kelių valandų užsiėmimų klasėje ir treke, o dauguma jų gali įvaldyti labai sudėtingus vairavimo veiksmus vos per porą dienų – bet tik jei jie važiuoja 75% jų įprasto greičio. Kas gi atsitinka už tų 75%? Aš manau, kad visi sutiksite, kad po to pradeda veikti savisaugos instinktas, paprastai vadinamas baime. Kai tik pagrindiniai vairavimo veiksmai įvaldomi, atsiranda mygtukas „Panika” ir visi jį spaudžia kai prieina iki savo galimybių ribos. Būtent tai ir trukdo pasiekti tikslą, pakerta savigarbą ir pasitikėjimą savo jėgomis.

Savisaugos instinktas ne tik švaisto jūsų dėmesį, bet provokuoja vairavimo klaidas

Jūsų 10$

Pirmame knygos tome aš įvedžiau sąvoką „10$”. Jos reikšmė tokia, kad kiekvienas turi apibrėžtą ir nesikeičiantį dėmesio kiekį, kurį leidžia vairuodamas bet kokiems veiksmams už vairo – pavarų perjungimui, srauto sekimui, motociklo guldymui į posūkį ar dainelės dainavimui. Kai jūsų dėmesys baigiasi, prasideda panika. Pavyzdžiui, jūs taip bijote į ką nors atsitrenkti, kad sutelkiate visa jūsų dėmesį į tą objektą ir jo nebeužtenka kitų veiksmų vykdymui, ir jūs atsitrenkiate. Visi vairuotojai, nepriklausomai nuo paruošimo, kartais panaudoja visus 10$ savo dėmesio, tada pradeda veikti savisaugos instinktas – panika ir baimė. Šioje knygoje pabandysiu jus išmokyti apgauti jūsų baimę (arba pastumti toliau tą ribą, už kurios ji prasideda) ir tuo pačiu panaikinti pagrindinę visų problemų priežastį – „Panikos” mygtuką. Naudokite savo dėmesį apgalvotai ir nespauskite mygtuko visa jėga.

Ši knyga puikus instrumentas, kuris padės jums suprasti kas būtent paspaudžia mygtuką „Panika”. Skaitymas ir treniruotės padės nustumti barjerą, už kurio suveikia šis mygtukas ir leis jums patirti malonumą dėl padidėjusio greičio.

Džonis Grynas
(Penkis kart čempionas 250 kubikų klasėje ir Kalifornijos superbaiko mokyklos instruktorius su šešių metų stažu. Jis pridėjo savo komentarus šios knygos skyriams)