Įžangos žodis

Įžangos žodis

Visi mano pasiekimai lenktynėse remiasi informacija išdėstyta šioje knygoje. Knyga parašyta, kad perduoti šią informaciją jums ir išmokyti ją naudoti vairuojant motociklą. Daug kas jums pasirodys nereikalinga kasdieniniam važinėjime, bet dauguma veiksmų tinka naudoti ne tik treke bet ir gatvėse.

Dažnai žmonių patarimai sukelia tik galvos skausmą. Todėl Keitas savo knygoje moko jus galvoti savarankiškai. Daugiau nei septynis metus mes dirbome kartu be jokių užrašų. Dabar jūs turite knygą, reiškia jums bus lengviau.

Niekam nesinori galvoti kad panika gali jį užvaldyti. Jūs turite galvoti apie ją kaip apie barjerą, kurį jums reikia įveikti. Visos reakcijos, sukeliančios paniką, išvardintos knygoje. Su jomis susiduria vairuotojai. Dabar jūs galite jas pažinti ir suprasti, kad būtent jos yra visų jūsų klaidų priežastis.

Aš vairuoju motociklą jau dvidešimt metų ir vis dar mokausi. Neskubėkit. Aš mačiau daug skubančių, ir nė vienas jų nenuėjo toli. Jūs turite suprasti visas knygos idėjas, priprasti prie jų. Nesvarbu kiek tai laiko užims. Nes jei jūs to nepadarysite, jūs negalėsite eiti toliau.

Dugas Čandleris
Autoriaus įžanga

10 metų, praėjusių nuo pirmo šios knygos leidimo, buvo nuostabūs motociklininkams. Ta knyga buvo mano pirmas bandymas sukurti vairavimo technologiją. Aš žinojau kad ji egzistuoja, reikėjo tik ją surasti. Pirmas tomas paplito visame pasaulyje, nes jis siūlė vairuotojui dirbti ir galvoti savarankiškai, tai buvo labai naudingas pirmasis žingsnis. Bet Twist of the wrist II siūlo realesnę vairavimo technologiją, žvelgia į vairavimo problemų esmę. Leiskite man paaiškinti terminą reali „vairavimo technologija”.

Technologija prieš patarimus

Pradžiai nustatykime informacijos, kurią jūs naudojate, kategorijas. Jų yra keturios, įsiminkite jas. Bet kuri informacija apie motociklo vairavimą patenka į vieną iš jų
Kenksmingi patarimai.
“Niekada nesužinosi ar greitai važiuoji kol nenugriūsi”
“Palauk kol visi pristabdys ir suskaičiuok iki dviejų”
Draugiški patarimai.
“Saugok save”
“Stenkis važinėti švelniai”
Naudingi patarimai.
“Stenkis aplenkti posūkyje tą tašką”
“Pabandyk pravažiuoti tą atkarpą aukštesne pavara”
Reali technologija.
“Visada naudokite vėlesnį įėjimo į posūkį tašką posūkiuose su mažėjančiu spinduliu”
“Jei jūs posūkyje tai didinsite gazą, tai jį mažinsite – tai sukels stipresnį pakabos darbą, sumažins sukibimą su keliu ir vers motociklą ištiesinti trajektoriją”

Realūs sprendimai

Tikra technologija turi plačią taikymo sferą ir visada išsprendžia problemas. Ji susideda iš vairuotojo veiksmų suvokimo ir ryšio tarp tų veiksmų ir motociklo dinamikos supratimo. Kontr-vairavimas – idealus tokios technologijos pavyzdys. (žr. 12 skyrių)

Praktiškai visi mokosi važinėti neturėdami jokio supratimo apie kontr-vairavimą. Bet kai tik vairuotojas supranta ir priima jį, jis atveria kelius tobulinti bet kurią situaciją, reikalaujančią vairavimo. Kontr-vairavimas idealiai suderina vairuotojo reikalavimus ir norus su motociklo reikalavimais ir norais. Tai aš ir vadinu technologija. Tikiuosi jūs matote skirtumą tarp jos ir draugiškų patarimų. Aš nenoriu pasakyti kad reikia nevertinti patarimų. Jie labai naudingi kai reikia pritaikyti technologiją konkrečiai situacijai. Tada patarimas virsta naudingu įrankiu. Bet aš girdėjau daug patarimų iš žmonių, kurie nuoširdžiai nori padėti, bet beveik visi jie buvo beverčiai.

Atradimas

Tikram motociklistui vairavimas – visada atradimas ir iššūkis. Taip buvo 100 metų, nuo motociklo išradimo, ir taip bus, kol motociklai egzistuos. Tikras vairuotojas kiekvieną pasivažinėjimą vertina kaip vertingą patirtį. Nuotykiai slepiasi kiekviename posūkyje. Pasaulyje yra daug dalykų kurie bėgant laikui darosi kasdieniai ir nuobodūs. Naujų technologijų mokymasis ir taikymas leis jums to išvengti. Prieš jus atsivers naujos durys.

Technologijos priėmimas

Šopenchaueris pasakė: „Tiesa pereina tris stadijas. Pirma iš jos juokiasi. Po to jai priešinasi. Ir galų gale prima kaip akivaizdžią”. Vairavimo technologija praėjo visas tris stadijas.

1960 metais važiuodamas seriją S posūkių savo 200 kubikų Ducati, aš atradau kontr-vairavimą. Aš išsigandau. Tai atrodė kaip visiška nesąmone ir aš to niekur neminėjau iki 1970 metų, bijodamas kad mane palaikys idiotu. Kontr-vairavimas buvo suprastas tik 1973 metais, tarptautinės saugaus važinėjimo konferencijos metu, vykusios San Franciske. Būtent ten daktaras Haris Nartas ir Hondos tyrinėtojų grupė nepriklausomai pristatė dokumentaciją kaip veikia kontr-vairavimas ir kaip sąmoningas jo naudojimas padeda vairuotojui išvengti nemalonumų.

Šie tyrimai visiems suteikė galimybę tobulėti. Bet aš pamenu ir stiprų pasipriešinimą, kai aš bandžiau papasakoti apie šią technologiją lenktyniniams su 20 metų stažu.

Analogiškai ilgą laiką buvo laikoma kad naudoti priekinį stabdį yra labai pavojinga. Netgi motociklų pardavėjai tuo gąsdindavo naujokus. Kai kur svarstymai net prieidavo iki muštynių. Dabar „visi žino” kad stabdymo metu liūto dalis tenka būtent priekiniam stabdžiui.

1976 metais aš pareiškiau kad lenktyninkai gali pagerinti savo rezultatus paprasčiausiai išstudijavę teorinius motociklo valdymo pagrindus. Aš išleidau keletą trumpų biuletenių, susidedančių iš naudingų patarimų, ir jie padėjo daugeliui žmonių. Bet mano draugai lenktyninkai mane stipriai kritikavo kai sužinojo kad mano mokiniai dažnai sėdi klasėje, peržiūrinėdami grafikus ir diagramas. Tačiau mano mokiniai ėmė smarkiai gerinti savo rezultatus, pravažiuodami ratą vidutiniškai 7 sekundėm greičiau, nei prieš užsiėmimus. Kol jaunas žurnalistas ir lenktyninkas Džonas Ulrichas nepabaigė mano kursų ir nepaskelbė straipsnio apie juos 1977’aisiais, niekas net girdėti apie juos nenorėjo. Dabar jie kalba kad tai istorija.

Šioje knygoje jūs rasite keletą raktų, padedančių atskleisti efektyvaus motociklo vairavimo paslaptį.

Keitas Kodas