Penktas skyrius. Gazo valdymas. Kada?

Kada?

Teisingas gazo valdymas leidžia pakabai veikti optimaliame diapazone ir užtikrina nuspėjamą trajektoriją. Bet kada reikia pradėti taikyti taisyklę nr. 1? Kurioje posūkio dalyje jums reikalingiausi visi tie nuostabūs dalykai? Kada laikas atsukti?

Vairavimas gatvėje

Paprastai važinėdamas vairuotojas važiuoja 2/3 posūkio ir tik tada atsuka gazą. Miesto sąlygomis motociklas atleidžia jums važiavimą posūkyje su numestu gazu. Dauguma pradedančių vairuotojų pripranta prie tokio važinėjimo, kaip antys prie vandens, nes jis nepaspaudžia mygtuko „per greitai įeinu į posūkį” ir „per plačiai įeinu į posūkį”, kurie verčia sudirbti SIP nr. 1. Deja, važinėjant energingiau, toks metodas neleidžia vairuotojui pilnai išnaudoti teisingo gazo valdymo privalumų.

Ką sukelia gazo numetimas?
Svoris persistumia į priekį, apkraudamas priekinį ratą ir nukraudamas galinį, sukibimas su keliu pablogėja.
Pakaba dirba ne geriausiame diapazone, motociklas per stipriai reaguoja į kelio nelygumus.
Motociklas stipriau reaguoja į vairą, sustiprėja drebėjimas.
Motociklas veržiasi į posūkio išorę, nelaiko trajektorijos
Klirensas sumažėja
Krinta greitis

Kada reikia pradėti gazuoti? Tai priklauso nuo to, kur, kurioje trajektorijos dalyje, jums reikalingas teisingas motociklo darbas. Kuo anksčiau jūs pradėsite, tuo anksčiau jūs gausite visus privalumus. Kuo vėliau – tuo ilgiau jūs gailėsite gazo išeidami iš posūkio. (Terminą „gailėti gazo” aš išgirdau Skip Barber auto mokykloje ir naudoju jį čia, nes jis labai tiksliai atspindi situaciją.)

Kada?

Kaip galima greičiau. Atidarykite gazą anksčiausioje posūkio stadijoje. Tai nereiškia apekso taške, ar prieš apeksą, ar iškart po apekso, tai reiškia – kiek galima anksčiau.

Kaip?

Štai jums keletas patarimų. Paprastai, vairuotojai neatidaro gazo kol nebaigiau vairavimo. Ir tai yra teisinga. Vairavimo metu labai sunku tiksliai dozuoti gazą. Todėl jei norite valdyti gazą be klaidų – pirma baikite vairuoti, o po to atsukite rankenėle.

Greitai praeinant posūkius net motociklo mechanizmų (grandinės, pavarų dėžės, pakabos) judesiai tampa pastebimais ir erzinančiais. Staigus ir grubus gazo padidinimas sukels panašų efektą. Svorio pasiskirstymo pakeitimas nuo 70/30 iki idealaus 40/60 turi būti tolygus, kad nepažeisti motociklo stabilumo ir sukibimo su keliu.

Planavimas

Kas sulaiko jus nuo maksimaliai ankstyvo rankenėlės atidarymo. Du paprasti dalykai –
1) jūs paprasčiausiai negalvojote apie tai ir
2) jūs to bijote.
Kiekviename posūkyje reikia kiek galima anksčiau ir tolygiau padidinti gazą – tai pagrindinis planas.

Susidoroti su labai stipriu SIPu nr. 1, kuris verčia numesti gazą, galima ir būtina praktikuojantis ir tik praktikuojantis. Tai palengvinti galima suprantant paprastą dalyką.

Jei jūs nepraradote sukibimo įeinant į posūkį, svorio santykio 40/60 pasiekimas nepablogins sukibimo, o jį stabilizuos.

Pažiūrėkite dar kartą, ką sukelia gazo numetimas. Didindami gazą jūs nepridedate naujų kenksmingų jėgų, jūs kovojate su jomis. Jūsų užduotis – pradėti kovoti kiek galima anksčiau.

Dešimtoji

Laiko ir erdvės terminais, kai jūs pradedate didinti gazą pavėlavę 0.1 sekunde, jūs pralaimite daugiau nei vieną korpusą, jei įvažiuojate į posūkį 60 mph greičiu. Jei tiksliai 8.8 pėdas (60 mph = 88 pėdos/s, 120 mph = 176 pėdos/s).

Kad geriau suprasti kas yra 0.1 sekundės, dukart spragtelkite pirštais kiek galima greičiau. Tarp spragtelėjimų praeis 0.1 – 0.2 sekundės. O dabar paklauskite savęs, kiek brangių dešimtųjų jūs praradote guldydami motociklą į posūkį. Visai nesunku prarasti 0.5 sekundės (du spragtelėjimus su trupučiu) ir jūs jau 44 pėdas atsilikote nuo varžovo.

Tai nereiškia kad jūs praradote 0.5 sekundes rate, tai reiškia kad jūsų motociklas nevažiavo taip kaip reikia tas puse sekundės.

Šimtoji

Padidinus greitį 1 mph (60 vietoj 59) vienas 150 pėdų posūkis (atstumas matuojamas nuo tiesios motociklo padėties įeinant iki tiesios padėties išeinant) leidžia jums laimėti 0.03 sekundės. Jūs aplenkiate varžovą, kurio greitis yra 59 mph, 2.6 pėdos arba trečdaliu korpuso. Jei trasoje 9 posūkiai ir jūs nesate greitesnis už jį tiesiojoje, jūs jį aplenkiate 24 pėdomis per ratą, tai yra 3 korpusais! Ilgame (1280 pėdų) greitame (120 mph) posūkyje jūs laimite 0.06 sekundės arba nuo pusės iki viso korpuso. Kai sako seni lenktyninkai – „greituose posūkiuose važiuok greičiau”. Yra ir kita patarlė – „nespausk lėtuose posūkiuose”. Sprendžiant pagal čia pateiktus skaičiuos, tai turi prasmę. Kad laimėti pusę korpuso lėtame posūkyje jums reikia jį įveikti 5mph greičiau varžovo. Geriau nebandykit!

Laikas

Kai jūs delsiate padidinti gazą ir pasiekti svorio pasiskirstymą 40/60, jūs mažinate jūsų greitį posūkyje, bloginate valdymą ir didinate rato įveikimo laiką.

Aš stengiuosi padidinti gazą kaip tik prieš tai kai motociklas pasiekia maksimalų posvyrio kampą. Tai leidžia jam lengviau gultis į posūkį. Dešinė ranka dirba kaip adrenalino reguliatorius.

Dž. G.