Septynioliktas skyrius. Vairavimas. Greičio raktas

Greičio raktas

Kas trukdo jums įeiti į posūkį greičiau, nei jūs paprastai tai darote? Kaip dažnai jau posūkyje pastebite kad galėjote įeiti į jį greičiau? Pagal kokius požymius nustatote kad jūsų greitis per didelis, nors iš tikro jis galėjo būti ir didesnis? Visa tai labai panašu į SIPus, ar ne? Pažiūrėkime, kaip įėjimo į posūkį greitis įtakoja vairavimą ir kaip reikia teisingai įeiti į posūkį.

Ar jūs, privažiuojant prie posūkio, jausdavote kad važiuojate per greitai, nors tiksliai žinojote, kad į posūkį sutilpsite? Visi mano 8000 atsakė – ne. Man taip pat neteko. O jums? O kas jei jūs išmokote vairuoti greičiau? Ar galite jaustis tvirtesni važiuodami tuo greičiu, kurio jūs dabar bijote? Ar jums neatrodo kad dabar aš jums bandau kažką parduoti? Tikrai, bandau.

Bendrasis vardiklis

Net jei lenktyninkas nori įeiti į posūkį greičiau, jis randa daug priežasčių, kad to nedaryti: nežinau posūkio; galiu nesutilpti; teks perdaug palenkti motociklą; trukdo kiti motociklai; galiu prarasti sukibimą su keliu. Visos šios priežastys susiveda į vieną – jis abejoja savo sugebėjimu įveikti tą posūkį. Rezultate lenktyninkas
1) stabdo arba numeta gazą ir
2) vairuoja lėčiau ir anksčiau nei reikia.

Sprendimas

Antra vairavimo taisyklė – vairuok taip greitai, kaip įmanoma – turi keletą pasekmių. Jei jūs nusprendėte įveikti posūkį greičiau nei įprasta, jūs turite vairuoti greičiau, kitaip jūs jį įveiksite per plačiai. Žinoma, galima kompensuoti lėtą vairavimą didesniu motociklo posvyrio kampu, bet čia yra dar viena svarbi aplinkybė. Vairavimo greitis nulemia įėjimo į posūkį greitį. Taškas.

Viskas labai paprasta. Jei jūs įsitikinęs, kad įveiksite posūkį šiuo greičiu, SIPai nesuveikia. Jei ne – suveikia. Sprendimas: mokykitės pasukti. Kas bus jei jūs lėtai sukate ir jums tenka motociklą guldyti vis stipriau ir stipriau? Vėliau ar anksčiau, jūs pasieksite atitinkamą kampą, išnaudoję galimybes didinti greitį.

Atkreipkite dėmesį, šio kampo viršijimas reiškia sukibimo su keliu praradimą. Meistrai dažnai sąmoningai įeina į posūkį pakankamai greitai, kad galinis ar priekinis ratas atitruktų. Kartais tai naudinga, ypač lenkiant, bet jei slydimas jums per ilgai trukdo pradėti didinti gazą, jūs pralaimite greitį.
Per greitas vairavimas

Ar būna per greitas vairavimas? Taip. Jūs galite pasukti motociklą taip greitai, kad jis praras sukibimą su keliu. Tai fizikinė riba, jos negalima apeiti. Kaip dažnai tai įvyksta? O ar jūs patys dažnai matėte, kaip kas nors greitai guldo motociklą, praranda priekinį ratą ir griūna (posūkis tuo pačiu metu stabdant nesiskaito)? Teisingai, tai retas atvejis. Griuvimas dėl neteisingo gazo valdymo įvyksta kokius 500 kartų dažniau. Akivaizdi išimtis – posūkis šlapiame ar slidžiame kelyje. Dar viena išimtis – per minkštas priekinių šakių sureguliavimas.

Savisaugos instinktas ir greitas vairavimas

Kad ir kokius įgūdžius turėtų vairuotojas, kai tik jam tenka vairuoti greičiau nei jis moka, suveikia SIPas. Jis verčia elgtis visiškai neteisingai. Kai jam atrodo kad įeina į posūkį per greitai, jis, nepasitikėdamas savimi ir motociklu, stengiasi vairuoti lėčiau, o turi vairuoti greičiau. Suprantama, jūs negalite vairuoti greitai stabdymo metu. Meistrai kiekviename posūkyje jaučia momentą, kada priekinis ratas pradeda truputi slysti. Taip jie pasiekia ribinį įėjimo greitį, bet niekada jo neviršija.

Pozicija trasoje

Kartais neverta vairuoti greitai. Pozicijos, paruošiančios jus pagrindiniam vairavimui, posūkiui užėmimas, iš pirmo žvilgsnio pažeidžia pirmą ir antrą vairavimo taisykles. Iš tikro – ne. Štai keletas pavyzdžių, kai pozicijos užsiėmimas gali būti naudingas:
įėjimas į posūkį per platus, todėl posūkis nuo išorinės ribos užima per daug laiko.
Nesistenkite panaudoti visą trasos plotį, jei tam nėra reikalo. Panaudoję išankstinį vairavimą užimkite teisingą poziciją pagrindiniam vairavimui

greitas vairavimas tuo pat metu įsibėgėjant privers motociklą šokinėti
posūkiuose su lėtu įėjimu, reikalaujančiuose stabdymo įeinant, galima užblokuoti priekinį ratą
nelygumus įeinant geriau įveikti maksimaliai vertikalioje motociklo padėtyje, o po to staigiai pasukti. Greitas vairavimas esant nelygumams arba nelygumu įveikimas pasvirus sukels sukibimo praradimą.

Sėdėsena greitam vairavimui

Itin sunku greitai vairuoti jei jūs kietai laikote vairą. Dilbius reikia laikyti horizontaliai, naudojant jėgą tik vairavimui, o ne spaudimui žemyn. Kuo žemiau jūsų alkūnės, tuo jūs „stipresni”, ir tuo greičiau galite vairuoti.
Spaudimas į vairą iš viršaus neatneša jokios naudos. Kuo žemiau alkūnės, tuo efektyvesnis vairavimas

Vairavimas ir jėga

Kokia jėgą jūs naudojate vairui? Edis Lousonas ir Fredis Spenseris sulenkdavo vairus litrinių superbaikų lenktynėse 70-80 metais. Reikia pamatyti kad patikėti, ar ne? Šiuolaikinė motociklų konstrukcija leidžia vairuoti mažesnėmis pastangomis ir tai daryti greičiau.

Erdvinis rėmas duoda du privalumus:
išlaiko ratus lygiai, kai lenktyninkas naudoja jėgą
išlaiko ratus lygiai, kai juos veikia jėga posūkyje

Erdvinis rėmas padeda kovoti su SIPais. Paprastas rėmas posūkyje susispaudžia, o po to išsispaudžia, kas sukelia voblingą ir šokinėjimą. Jūs galite pasijusti septyniasdešimtųjų lenktynininku, jei pabandysite greitai pasukti perkrautą turistinį motociklą.

Klaidos

Lėtas vairavimas provokuoja daugybę klaidų:
per ankstyvą vairavimo pradžią
trajektorijos išsitiesinimą
vėlyvą gazo padidinimą
papildomus vairavimus posūkyje
per didelį posvyrio kampą
kietą vairo laikymą

Riba

Įėjimo į posūkį greitį riboja vairavimo greitis. Vairavimo greičio padidinimas atneš jums daugiau naudos, nei bet kuris kitas įgūdis ir padės atsikratyti SIPų ir šešių aukščiau išvardintų klaidų.

Mokykitės sukti.
Užtikrintas vairavimas reikalauja treniruočių. Jums reikia prisiversti nustoti stabdyti ir pasukti motociklą. Reikia prisiminti kad posūkis pats savaime sumažina motociklo greitį. Aš mačiau vairuotojų kurie suko ir stabdė tuo pačiu metu tik dėl to kad nesuvokė to. Man atrodo kad jums nuo pat pradžių reikia mokytis nustoti stabdyti prieš vairavimą.

Dž. G.