Šešioliktas skyrius. Vairavimas. Trajektorija ir greitas vairavimas

Trajektorija ir greitas vairavimas

Kokio posūkio dalis geresnė – vidinė ar išorinė? 8000 mano mokinių galvojo kad vidinė. Jei jūs artėjate prie posūkio per greitai, kur jūs nukreipsite motociklą? Arčiau vidinio kelkraščio, kol jūs nesuprasite kad įtilpote ir nepradėsite tiesinti motociklo.

Per ankstyvo įėjimo į posūkį klaidos

Lenktyninkai, kurie nemoka vairuoti pakankamai greitai, visada stengiasi kompensuoti šį trūkumą ankstyvu įėjimu į posūkį. Štai jums puikus pavyzdys, kai vienu metu suveikia SIPai nr. 4, nr. 5 ir nr. 6. Atrodo kad mes neturime kito pasirinkimo. Jūs galvojate kad motociklas netilps į posūkį ir jūs stengiatės prisispausti prie vidinio kelkraščio, fiksuodami dėmesį į jį ir tuo pačiu stabdydami.

Per ankstyvas vairavimas – grubi klaida. Jos pasekmė – trajektorija su mažėjančiu spinduliu. Čia ir įvyksta visos klaidos, išvardintos knygoje.

Tai labiausiai paplitusi ir pastebima klaida, kurią daro tie lenktynininkai, kurie stengiasi padidinti rato įveikimo greitį. Lenktyninkas paprasčiausiai bando apgauti savo SIPus, kurie suveikia kai jis per greitai įeina į posūkį. Problema ta, kad ši klaida sukelia SIPus nr. 1, nr. 2, nr. 3 ir nr. 7!

Ankstyvas įėjimas gali būti taktiškai naudingas, jei jums reikia atremti ataką lenktynių metu. Bet strategiškai jis pablogina rato įveikimo greitį.

Be to, jums tenka atlikti nereikalingą darbą – kaip minimum du kartus vairuoti posūkyje ir stipriau įsibėgėti išeinant. O dalį trajektorijos jums teks įveikti esant per dideliam posvyrio kampui.

Visa tai provokuoja klaidas ir verčia suveikti SIPus. Ir viskas tik dėl to, kad jūs nemokate greitai vairuoti.

Vairavimo taisyklė nr. 2

Vairuokite taip greitai, kaip tik tai įmanoma.

„Kaip tik tai įmanoma” priklauso nuo posūkio. Žinoma, neverta guldyti motociklo, kai jūs 10 mph greičiu ieškote vietos parkavimuisi, nes jūs paprasčiausiai nukrisite. Iš kitos pusės, esant 120 mph greičiui jums nepavyks greitai paguldyti motociklo – trukdys giroskopinis efektas. Bet reikia stengtis suktis taip greitai, kaip tik jums leidžia posūkis.

Greito vairavimo technologija

Visko raktas – jūsų kūnas. Pakibimas yra toks populiarus todėl, kad jūsų kūnas jau užima stabilią poziciją ant motociklo vairavimo metu. Todėl reikia pakibti kiek galima anksčiau, prieš tai kai jūs numetate gazą ar pradedate stabdyti.

Dažnai pradedantys lenktyninkai bando vienu metu kabintis ir vairuoti. Tai grubi klaida, jis sukelia motociklo drebėjimą įėjimo į posūkį taške.

Dar vienas pakibimo privalumas

Jūs stengiatės vairuoti taip greitai, kaip tai įmanoma. Čia pakibimas duoda jums aiškų privalumą – jūsų kelis veikia kaip atgalinio ryšio įtaisas ir padeda nebijoti didelio posvyrio kampo. SIPas suveikia, jei jūs nežinote atsakymo į du klausimus:
kiek aš pasilenkiau?
kiek aš galiu pasilenkti?

Kelis padeda jums atsakyti į pirmą klausimą ir leidžia daugiau nešvaistyti dėmesio posvyrio kampui.

Atsakymą į antrą klausimą duoda konkretaus motociklo vairavimo patirtis. Tačiau dauguma sportinių motociklų suprojektuoti taip, kad jūsų kelis droš žemę gerokai anksčiau, nei jūs pasieksite kritinį kampą. Patyręs lenktyninkas kelio pagalba apčiuopia norimus kampus per keletą ratų. Ir štai, jis jau pasiruošęs greitam vairavimui.

Stenkitės pradžioje nustatyti teisingą įėjimo į posūkį tašką. Tikslumas svarbiau nei greitis. Pakibimas – svarbus įgūdis. Kai mano batas ir kelias trina asfaltą – aš žinau kad tai riba, ir kad ratai paprasčiausiai atsiplėš jei aš pabandysiu dar pasilenkti.

Dž. G.